Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Jag, mitt i livet - 18 augusti 2008 13:35

Tuppakaka

Här kommer receptet på min Tuppakaka: Det är så himla enkelt.

Ugn på 200 grader.

Smörj och bröa en rund form, gärna med löstagbar kant.

Smält 75g margarin i en kastrull.

Dra kastrullen av värmen ...

Tillsätt i kastrullen

2 ägg

3 dl socker.

Rör hastigt ihop tillen jämn smet. Tillsätt sist

2 ½ dl vetemjöl.

Rör till slät smet igen.

Bred smeten i formen. Ha i valfri "smakupplevelse". Strö över flagad mandel.

Grädda i nedre delen av ugnen 20-25 minuter.

Njutes gärna med glass eller grädde till.


Lycka till!

Det går inte att misslyckas tycker jag, om man inte glömmer den i ugnen då förstås ;0)

Hade själv ingen mandel hemma igår så det fick gå lika bra ändå.

Blåbär och lite choklad hade jag i denna gång. Mums!

Av Jag, mitt i livet - 18 augusti 2008 12:48

....gör morgon klar.*Det brann i martallens topp*   och alla andra trädtoppar med för den delen , igårkväll. Tänkte på Calle Scheven och hans valsande..

Så hät såg det ut här igår kväll:

Kvällshimmel

3 av familjens 5 gav sig ut kamerorna direkt, för det var bara ett kort ögonblick det fanns nära. Vackert!

Av Jag, mitt i livet - 18 augusti 2008 10:11

...Gubben och äldsta tösen jobbar. Jag har de två andra barnen hemma ännu innan skolan börjar under veckan. Missade förstås telefontiden dit läkaren finns som opererade mig.

Får bli imorgon då, med väckarklockan på.

Än går det inte att göra några lyft eller sitta på huk eller annat som stramar till över magen. Köra dammsugaren törs jag inte ens tänka på, tycker den flinar lite lett åt mig för det...    ;0)

Angående mobilen så ligger jag lite lågt med info några dagar till här inne.

Tog inte lång tid efter att jag skrivit lite för utförligt en dag förut, innan den annonsen det gällde var borttagen...Någo KAN ha tipsat säljaren om mina åtgärder då.... Jag har nu tagit bort lite ur det inlägget, men ligger som sagt lågt , ....det rör på sig....


Nu ska det bli kaffe, i senaste laget innan huvudvärken kommer ...Röker gör jag inte men koffeinist är jag , o många med mig. Vi delar på den lilla bit av kakan som är sedan igår.

Ovido - Quiz & Flashcards