Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Jag, mitt i livet - 10 augusti 2008 19:21

Imorgon halv 8 ska jag opereras.

Lär inte skriva något innan jag blir körd in.

Får inte äta efter 24.00 i natt. Å hur ha ni tänkt att det ska gå till....

Jag kommer ju att magra av direkt!

Men men, det finns lite att ta av så....


M åker på sitt konfirmationsläger med tåg på förmiddagen.

Å A ska börja sitt andra sommarjobb. 1 ½ v på mitt jobb.

Så vi är tre i familjen som har lite funderingar över morgondagen.


Nu gäspa jag första gången för i kväll. Men här ska inte läggas sig för tidigt o sen vakna i natt o vara hungrig. Näpp!

Vid 10 kan det nog gå för sig.....att lägga sig alltså.

Nu vill jag säga att min mage kommer att vara öm efter min operation imorgon så skriv lite lagom roliga inlägg nu...... kanske orkar jag inte skratta utan smärta åt alla tokigheter...

....ni vet vilka jag menar.

Ingen nämnd och ingen glömd bland mina länkade vänner,men de brukar ha ett o annat skrattretande för sig under livets gång, har jag blivit varse.

Å mer blir det säkert....

Ha det gott nu!

Jag tar mig en OP imorgon bitti!

Av Jag, mitt i livet - 10 augusti 2008 12:04

Läget med den saknade , köpta mobilen ser ut så här för dagen, söndag.

Fick igår, äntligen reda på HUR   säljaren hade skickat iväg den och När.

Det är skickat i ett tjock vadderart kuvert. Den 5/8.

Det är inte skickat som paket.

Därmed har man inget kollinr att söka på efter paketet, under dess färd till mottagaren.

Sist stod det att om det "strular till sig" med posten och det inte dyker upp så ska jag få pengarna tillbakabetalade.

Jo, jag tackar...

Helst vill jag att den "dyker upp" imorgon.

Det brukar oftast gå fortare med det som skickas som post , och inte som paket...

Men frågan är varför det dröjer.

Det är den 10de idag.

Det känns lite bättre i maggropen efter att ha fått erkännande om återbetalning av pengar, men än har vi inte sett slutet på denna affären.

Jag har det dock sparat på mailen så det är svart på vitt.

Av Jag, mitt i livet - 10 augusti 2008 08:52

Visst är det gott!

Idag slår jag allt till och bjur på en stor räkmacka.

Visst är det härligt med alla räkorna som bara väller över hela tallriken.

Varsågod att ta.

Det går bra att dela också , om ni inte orkar en hel själv.

Det som blir över får katterna. Men låt dom inte få för möe av det goá...

Den mackan jag tagit fotot på finns  fanns  i Värmskog, café Liljenäs,  innan jag satte tänderna i den.

I år tar de 90 spänn för en smörgås och en kaffe eller dricka.

Hos mig är den er för den goda sakens skull!

Å kaffe finns det gott om.

Hugg in nu!

Ovido - Quiz & Flashcards