Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Jag, mitt i livet - 19 augusti 2008 13:02

Ja det är jag nog inte ensam om att ha . De håller ju helst till i köket, men följer ju frukten eller annat ätbart vidare om man förflyttar sig.

Tips:

Ett glas till ½ med vatten.

Andra ½ med Äppelcidervinäger.

I med endroppe diskmedel

(helst Yes, de är kräsna när det gäller diskmedel, flugorna)

Ställ detta där du har värsta området med flugorna. Efter ett dygn kan man byta ut blandningen, beroende på fångsten. Kan bli många när de är i farten riktigt.

Här har det fungerat jättebra.

Lycka till!

Av Jag, mitt i livet - 19 augusti 2008 11:14

 Vi tar det lugnt jag och pojken. Hans sista dag på sommarlovet. I morgon börjar han 2:an. Han har en önskan. Jag sa för några veckor sedan att "det" kan vi inte göra nu när det är rötmånad....kunde inte först begripa varför han frågade mig varje dag om det är höst nu?

Aha, han har inte glömt, nej.

Han vill ta hål i örat.

Har förklarat att det gör ont men att det går fort. Har även berättat att M har bara ett hål för att hon klarade endast ena örat, för smärtan.

Vet inte om vi får ett klart ja av far i huset. Får se hur det blir.


Är själv sjukskriven veckan ut. Det behövs för att kunna böja kroppen som jag ska kunna ,med allt på jobbet.




Ha hört på nyheterna att de letar efter en man i Koppomsskogen.

80 år gammal. De har funnit hans bil. Andra dygnet de letar efter honom nu.Det är kallt om både dagar och nätter så förutsättningarna är ju inte så lysande.Hemvärnet skulle börja leta i morse.

Ovido - Quiz & Flashcards