Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

En tisdag.

Av Jag, mitt i livet - 19 augusti 2008 11:14

 Vi tar det lugnt jag och pojken. Hans sista dag på sommarlovet. I morgon börjar han 2:an. Han har en önskan. Jag sa för några veckor sedan att "det" kan vi inte göra nu när det är rötmånad....kunde inte först begripa varför han frågade mig varje dag om det är höst nu?

Aha, han har inte glömt, nej.

Han vill ta hål i örat.

Har förklarat att det gör ont men att det går fort. Har även berättat att M har bara ett hål för att hon klarade endast ena örat, för smärtan.

Vet inte om vi får ett klart ja av far i huset. Får se hur det blir.


Är själv sjukskriven veckan ut. Det behövs för att kunna böja kroppen som jag ska kunna ,med allt på jobbet.




Ha hört på nyheterna att de letar efter en man i Koppomsskogen.

80 år gammal. De har funnit hans bil. Andra dygnet de letar efter honom nu.Det är kallt om både dagar och nätter så förutsättningarna är ju inte så lysande.Hemvärnet skulle börja leta i morse.

 
 
Ingen bild

Lena

19 augusti 2008 12:14

Här är sista semesterveckan, ska iväg o försöka bli klippt idag har jag tänkt. Finns inte ett enda ställe med drop in här i byn, trots en massa frissor lite överallt. Alla har tidsbeställning.. Å vi ska på firmafest på lördag så jag har inte tid att ta en tid om några veckor... Så det blir att ta sig en tur till annat ställe nån mil härifrån.

Det är väl ganska fräsigt med hål i örat på killar, lite tufft faktiskt! Det enda ni isf. behöver tänka på är väl om ni har allergier i släkten. Det finns iof. särskilda örhängen som inte ska utlösa nickelallergi åxå.

Ska hjälpa äldste sonen att flytta på fredag, om det inte strular till sig med nyckeln till nya lgh. Vi väntar med spänning! Var där i söndags o städade en del, strukturerade upp hur han skulle gå till väga med resten. Han verkar klara av det bra tror jag. Han är så noga, så det kommer kanske att ta sin tid, men hellre då det, än att han ska slarva över o få bakläxa. Detta är första gången han städar ur en lgh själv. Förra gången lämnade han bara lorten på golvet hemma hos mig... Men han har nog mognat dessa två år han bott själv. Nyttigt det!!! ;)

 
Ruth

Ruth

19 augusti 2008 18:11

Hoppas pojken får hål i sitt öra när han önskar det så mycket, ledsnar han så är det ju bara att plocka bor det som sitter där. Mitt barnbarn-tös fick hål i öronen när hon var 4 år (mammas vilja) själv så har jag 4 hål i varje öra, men har nu plockat bort dom översta och har kvar det nedersta, vet inte om dom har växt igen, kanske prova sätta i något så jag får se :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Yvonne bloggägaren

Yvonne bloggägaren

19 augusti 2008 18:20

Ja då var det grönt även från fars sida när det gäller pojkens hål i örat. Då blev han sååå glad! Pojken....

http://Bloggägaren

 
Marianne

Marianne

19 augusti 2008 22:14

Hoppas grabben blir nöjd med sitt örhänge. Det är ganska tufft med en ring i örat.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

20 augusti 2008 10:41

ja vad gör man som förälder? vilket öra ska han ta i? det finns visst koder för det vad det betyder i olika öron...men sånt där brukar "ungdomar" redan ha pejl på. (en del akupunktörer påstår att det påverkar synen, jag har hål o rejäla glasögon.... ; ))Hoppas han blir nöjd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards