Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Daisy.

Av Jag, mitt i livet - 8 augusti 2008 19:20

Ja här har ni mig! Det är jag som är Daisy.

Visst är jag vacker!?

Vi är så lika jag och min bror Sesam.

Randiga båda två, men jag har beige mellan de svarta ränderna och han har grått. Vi har lite vanor om dagarna.

Uppe tidigt och äter.

Sen ska det följas efter de folk som bor i huset. På toa och till tvättstugan och överallt.

Så går vi på lådan.

Sen busar vi för fullt.

Finrumssoffan har vi till mellodrom  velodrom,  eller va de nu säger att vi har den till....Den är liksom svängd och det går att springa fasligt fort i kurvan. Till slut kan man kasta sig rakt ut i gardinen av rosa trådar , som det inte är så mycket tyg av längre, utan just trådar....

Då får vi allt skäll när vi hänger där. De ha tydligen inte haft katter i gardinerna här förut....

Den oranga katten Chips har vi lite kul med ibland. han är ju bara 1 år så han minns ju bus.

Men de andra låter oss allt vara, bara de får ha sin mat ifred.

Men han tar i så hårt, han Chips!

Då skriker vi till som bara sånna små kan.

För övrigt latar vi oss mycket.

Från fullt ös till slappa tassar.Daisy

 
 
Ruth

Ruth

8 augusti 2008 20:03

Det är aldrigt lungt med små kattepizzer i huset, och nog kan dom förstöra med sina vassa klor. Söt var lilla flickan, men ingen pojke fick vara med på bild :D är det diskriminering och mobbing tro ?

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Anna-Erika

Anna-Erika

8 augusti 2008 21:39

Vilken ursöt misse.

http://kattmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

9 augusti 2008 06:42

Nej då Ruth ....Ingen fara med oss.
Det var bara det att Sesam inte fick plats på denna bilden... ;0)

 
sus

sus

9 augusti 2008 13:17

Sååå sööööt!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Nikko og Pus i Norge

Nikko og Pus i Norge

9 augusti 2008 13:28

Vi har full forståelse med de gardinene, og MYE erfaring på det området.
Vi ligger helst på bord og skap og BAK pc-skjermen når vi er alene hjemme.
Stå på Daisy, katter er sjefene i alle hjem!!(det var det første hunden lærte da den kom hit for 4 år siden)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Medresenärska

Medresenärska

9 augusti 2008 15:29

Hej Yvonne.
Gud vilken fin kattunge. Så fint tecknad och härliga färger. De kan charma minsann.

Läste om en mobil du betalat men inte fått och jag hoppas verkligen att det reder upp sig. Ring, även nu under helgen så han hör att du inte glömt bort honom. Otäckt, tycker jag.
Nätet är bra men det förekommer ju även där, som i verkliga livet, att man blir lurad. Håller alla tummar för dig.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

9 augusti 2008 18:20

he he känner till det där med velodrome race´et i sofan, så gjorde våran katt också så att kuddarna flög...

 
UnderCover

UnderCover

9 augusti 2008 19:51

Oj, så söt!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 augusti 2008 19:59

Å hej Daisy, Gudars så gullig du är man smälter som en glass i solskenet! Vad bra att du kan gå på lådan du är en duktig kisse tycket Titti och Pysen med sen när du blir större kan du gå ute det är skönt man kan gräva så bra gropar då.

http://filifjonkan-se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

10 augusti 2008 11:33

En bruntabby? och den oranga* är väl vad man kallar röd i kattkretsar, hehe. Söt unge!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
lejonet

lejonet

10 augusti 2008 12:08

Ja, allt det där buset kommer jag ihåg :-) Det var roliga tider då, fastän jag är 13 år nu så busar jag allt fortfarande. Det mesta buset är av stillsammare natur, som tex att ligga där matte påstår att jag inte får ligga. Men på kvällarna, sekunderna innan matte somnar, så kan jag sätta igång och leka med min favoritleksak. Det är en boll med en plinga i. Den smäller jag till så att den far rakt in i väggen och sedan kommer jag efter i full fart. Jag låter som en elefant då, påstår matte. Mjau, mjau på dig.

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards