Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Nätaffär.

Av Jag, mitt i livet - 8 augusti 2008 13:29

Måste skriva av mig detta.

Såg en mobil. Nokia N95 , till salu på Blocket.

I en annan del av länet. Tyckte det var väldigt långt att åka och köpa kontant i handen, så jag skrev mail. Fick konto nr och betalade in samma dag jag fick det.

Hade olika banker så jag kan förstå lite försening innan pengarna blev synliga på mottagarkontot.

Klartecken kom om att betalning setts.....ingen mobil kom.

I tisdgas skrevs det att säljaren hade inte hunnit skicka mobilen.

Men vaddå??!!

Jag ska väl ha den genast pålagd efter att pengarna var synliga.??!!

Finns ju även i min värld saker som jag mycket väl kan ha förståelse för om det orsakar förseningar, men när dagarna bara går....

Jag skulle själv postat genast om jag hade folks pengar på mitt konto!

Detta handlar om 2.800 kr!

En förmögenhet om ni frågar mig....

Jag har vid detta laget blivit som en sur citron för detta uteblivande.

Har kort tålamod. Om det nu är mig det handlar om.

Dessutom finns min mobil fortfarande ute i annonsen.

K sa att resan hade nog kostat ca 300 i bensin men hade jag vetat detta skulle jag ha gjort den resan.

Nu har jag skickat mail om att jag ska höra av personen via telefon denna gång, efter att ha frågat igen när den blivit postad, mobilen.

Jag har varit Traderare i flera år och aldrig stött på oegentligheter där, men nu.....

Jag blir ifrån mig över att inte få klara besked OCH av att inte ha fått min mobil ännu.

Men jag kräver återbetalning av pengarna annars.

Å vidare går jag , om det kommer att krävas!

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

8 augusti 2008 14:07

Kjære deg, jeg kjenner at jeg blir sint og forb---et på dine vegne over en slik behandling!! Dette går da bare ikke an!!!
Stå på, og krev pengene tilbake.
Håper ikke hele helgen din blir ødelagt av dette!!!!
Trøsteklem fra Norge kommer med det samme!!!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

8 augusti 2008 14:35

Jäklar om du skall bli blåst på telefonen och pengarna. Det finns ju många som livnär sig på bluff och båg på Blocket och liknande ställen. Flera gånger har jag varit frestad, men avstått av säkerhets skäl. Vad har denna personen för referenser och omdöme av tidligare försändelser ? Hoppas du inte går på pumpen.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

8 augusti 2008 14:55

Men va f*n! Hoppas det löser sej pronto och stå på dej!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 augusti 2008 15:02

Jag kan inte annat än att avråda från att handla från okända på nätet. Det finns sajter där man kan handla och betala in på ett konto till säljaren men dina pengar är skyddade tills du har fått varan och godkänner utbetalningen. Dessa sajter ger ett litet skydd för köparen.
Det förekommer mycket lurendrejeri på nätet och ofta handlar det om så små summor att polisen avskriver ärendet direkt vid en anmälan.
Hoppas du får din telefon.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 augusti 2008 17:11

Men vad tråkigt det här är, hoppas verkligen du får mobilen, man blir ledsen när man hör om de oärliga människor som annonserar på Blocket och liknande!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

8 augusti 2008 19:03

Hoppas du inte har blivit blåst, det är ju mycke pengar hoppas att det löser sig

http://Prilyckans

 
Cina

Cina

8 augusti 2008 21:19

Men man blir ju förba**** när sånt här händer o jag kan förstå att du e sur och arg.
Hoppas bara att personen inte blåser dig på pengarna!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

9 augusti 2008 15:53

Jag hoppas verkligen att du har fått din mobil nu... mycket pengar du gav för den dessutom. Jag handlar på tradera och det har bara varit positivt hittils.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

9 augusti 2008 18:21

håller tummarna att mobilen kommer!

 
eva

eva

10 augusti 2008 12:02

Hoppas verkligen att du inte råkat ut för en lurendrejare! Vågar faktiskt inte handla på Blocket och liknande sajter pga dessa lurendrejare. Nu har det gått ett par dagar sedan du skrev inlägget, jag ligger efter med läsandet, så jag hoppas att allt ordnat upp sig. Du får hålla oss bloggare informerade om utvecklingen. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards