Direktlänk till inlägg 8 augusti 2008

Å regnet det bara öser ner...

Av Jag, mitt i livet - 8 augusti 2008 08:49

Det är allt ganska tråkigt väder. Men jag har ju jobbat så då spelar det inte så stor roll om det regnar. Hett är det därinne vilketsom, alla torkar svetten så fort vi rör på oss.

Men idag är min lediga dag.Har nyss ätit frukost och kaffet puttrar snart klart.

Gubben sover än, A jobbar, M sover, D ser barnprogram. Det är lugnt med andra ord.

A gör sista dagen av 4 veckors sommarjobb idag. Jag ska in sen så hon får hjälp att frakta tårta som hon vill bjuda de andra på. Hon har haft det väldigt bra och har skött sig fint. Har inte hört ett klagande om att gå upp på morgon, halv 6, heller.


I eftermiddag äntligen, ska jag in å prova ut styrkan på linser. Det blir gott att slippa glasögonen. Speciellt när det är hett.


En arbetskamrat visade mig foto i sin mobil igår. På de vita älgarna som håller till lite utanför Charlottenberg. Det ska visst vara två kor , den ena med en kalv och den andra med två kalvar. Jag skulle allt bra gärna vilja ha foto på dessa, men det gäller att hitta rätt tillfälle också, så de är i närheten av farbar väg.


Nu fick jag sällskap av en liten kattfröken. Men vi ska gå ner nu och jag ska ta kaffe.                            Varsågod! Varsågod, ta en kopp du med när du ändå är inne. Dåligt med kaffebröd men i goda vänners lag går det allt bra med en slätt kopp.

 
 
sus frågar om det går att få te?

sus frågar om det går att få te?

8 augusti 2008 09:29

Yackar för fika! Men så här tidigt på dygnet vill min mage ha en kopp te..
Ösregn hela natten här oxå, fast nu ser det ut att klarna upp. Vita älagr? Har jag hört det finns men att de är svåra att få syn på.

Du får väl lägga dig i skogen (med nya linser på) och vakta till de kommer förbi :)
Ha en skön dag och härlig h(ä)lg!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Y...igen

8 augusti 2008 09:32

Sus: Visst! * Rusar direkt till the-skåpet å dukar till dig och andra som gillar the *

 
eva

eva

8 augusti 2008 09:35

Ja, här regnar det också och så ska det göra hela dagen :-( Vad skönt att få linser. Har använt linser till och från i 25 år och trivs mycket bättre med linser än glasögon. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

8 augusti 2008 11:40

jag skulle oxå vilja ha linser, men jag kan ej ha det...blir riktigt avundsjuk...njut!

 
UnderCover

UnderCover

8 augusti 2008 14:58

Stoppa in saker i ögonen är nog inte riktigt min grej...

Mäh, jag har ju redan hällt i mej ett glas kaffe. Tar gärna en kopp te som påtår :o)

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards