Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Tisdag

Av Jag, mitt i livet - 5 augusti 2008 06:03

Jag åker på jobbet alldeles snart.

Igår satt jag och satt och satt....gud så töligt det var. Flera hade inget att göra och då går kaffebryggaren varm. Idag vet jag att jag har att göra i alla fall. Gott.

Men jag har en bit att åka så ni får ha det då.

Måste köra en annan väg nu för de har vägarbete med rödljus på, och där blev jag stående en rejäl försening igår.

Igår kväll somna jag kl 7, ja 19.00 då. Det ska jag försöka att inte göra i kväll.

Försöka ja....man vet aldrig.

Ha det bra då!


 
 
eva

eva

5 augusti 2008 06:43

Önskar dig en bra dag på jobbet. Själv har jag några dagars semester kvar. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

5 augusti 2008 10:37

Ikke koselig å bli stoppet og miste tid pga veiarbeid, nei! Jeg begynner på jobb igjen 13. august, seinvakt fra 14.15-22.15...og jobbehelg tre netter fra fredagen....

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Filifjonkan vinkar

Filifjonkan vinkar

5 augusti 2008 16:04

Hej Oj så du är på väg till jobbet redan,,ja har man inget att göra så blir dagarna långa bättre då att det går i ett,Sovit gott har di ialla fall ser jag, Det var ju bra tar på krafterna att ha semester,,,fnissar,,

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

skånetösen

5 augusti 2008 16:45

ikväll är det ju morden i midsomer då kan du ju inte somna!

 
Ingen bild

skånetösen

5 augusti 2008 17:13

man håller sig säkert jättepigg på choklad, jag lever efter den devisen iaf ; )

 
märesenärska

märesenärska

5 augusti 2008 17:32

Ho, ho ... här ä jag. Tebaka i blåsvärt. Jasså, du jôbbar o sliter medan andra lustar sig. Nu går livet normalt igen. Vi hörs!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

5 augusti 2008 20:50

Jobbigt att jobba, undra på att du sloknade klockan 7 :-) Det är nog i tidligaste laget, då skulle jag vakna 3 på natten och tro det var morgon hahaha.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
sus

sus

7 augusti 2008 13:57

Vägarbeten är inge roligt alls. Och vara "arbetslös" är inte mycket bättre det *vet och nickar igenkännande* Tillslut har man nästan rent koffein i ådrorna och börjar känna sig som en trimmad duracellkanin.

Hoppas gårdagen och dagen har varit bättre!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

8 augusti 2008 00:15

Tråkigt att folk ska behöva jobba under sommaren. Vi har så kort sommar så att alla borde bli arbetsbefriade under den tiden. Visst begriper jag att samhället inte skulle funka då, men önska kan man ju.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

10 augusti 2008 13:36

Hej!
Började ju min semester ganska sent i år. Så det är två veckor kvar för vår del. Gubben o jag har samtidigt. Undrar bara vart de första två veckorna tog vägen... Men vi har hunnit med en tripp till Härjedalen o Jämtland iaf, så jag ska väl inte klaga.

Det där med att va på jobbet o inte ha nåt att göra är ganska trist. Hade ett liknande jobb som dig för många år sen, o till slut var det så illa så vi fick gå undan o nätan gömma oss när vi fick studiebesök av ev kunder från andra länder. Gubbarna satt o spelade kort, o några av oss tjejer tog handarbete o korsord eller nåt att läsa med oss för att fördriva dan lite.

Som tur var fick jag snart gå hem pga mammaledighet. Det dröjde nån månad så fick jag besked att jag skulle bli arbetslös. De drog ner nåt enormt. Sist in var ju först ut, men det drabbade även såna som varit där i hela sitt arbetsliv till slut. Det enda jag saknat var väl isf. lönen o arbetstiderna. Vi jobbade nästan bara dagtid. Själva jobbet var väl inte särskilt kul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards