Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Att sova gott.

Av Jag, mitt i livet - 3 augusti 2008 21:23

Ja i natt är det inte att tro att det blir mycket sömn. dels är det varmt och dels undrar man hur det blir imorgon.

Men jag vet att det går en förmiddag, sen ser allt ut som man inte har haft nån semester. Alla maskiner ska igång, det ska smörjas här och där....men sen rullar det på som vanligt.

Jag och A går upp tidigt vi då imorgon. De andra 3 kan ligga kvar och sova tills de behagar gå upp.

Men det börjar bli tomt i plånboken nu....och 14 dagar till lön. Ja nu får jag allt vända på slantarna. Eller ta av de gamla som man brukar säga...

Hur man hanterar pengar är inget man kan kan gnälla om tycker jag, det rår man över själv. Man får rätta mun efter matsäcken, eller plånboken då...

Har summa summarum haft en superbra semester!

Ha det gott nu alla så hörs vi nog imorgon em....

Å tänk inte på mig, som jobbar........( UC, Jag läste nog! Na na na na na na!) Vänta bara!...))


 
 
Ruth

Ruth

4 augusti 2008 09:53

Hoppas det blir en bra dag på jobbet, det brukar ordna sig när man väl är på plats, och slantarna trillar in i plånboken igen, allt blir som förr..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

4 augusti 2008 16:43

Greit nok å ha lite i lommeboken for de av oss som vet det kommer en lønn om ikke så lenge:)
Min lønn kommer den 12. og jeg skal ha for 3 netter EKSTRA - gjett om jeg er glad NÅ for at jeg tok tre ekstra nattevakter før ferien?
Kos deg!!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

4 augusti 2008 19:24

Ja, nu är vardagen igång igen... samma gamla trall som innan semestern... :)
Men tiden går fort och snart är det väl semester igen *fnissar*
Skönt att du haft en bra semester!
Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

4 augusti 2008 20:15

Å hur var första da'n på jobbet då? ;o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 augusti 2008 21:31

Hoppas din första dag på jobbet efter semestern var bra.
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards