Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Systrarna P

Av Jag, mitt i livet - 16 augusti 2008 11:04

Ja idag väntar vi hem M som varit på konfirmationsläger sedan i måndags.

Hon hämtas vid tåget i eftermiddag inne i stan. Det ska bli Wienersnitzel och potatis till middag, det gillar hon!

Det har varit tomt när hon har varit borta. Glömde laddaren till mobilen....

Tänk föräldrar som mister sina barn för alltid, som eventuellt när de åkt bort och inte återvänder....nej, usch hemska tanke.


A har fått sin första lön. Hon var till köpcentret igår. Å va möe finnt ho hade köpt sig! Roligt det inför skolstaren, för det handlade ju mest om kläder det hon köpt.

Det finns också pengar kvar! Gisses!

Å mer lön kommer den 28:de.

Hoppas det fastnat det en lärt ut om ekonomi...

Skolan börjar för alla tre barnen till veckan, mitt i. Då återgår mycket till det vanliga, efter sommaren.

 
 
Ingen bild

skånetösen

16 augusti 2008 11:53

lön är kul...

 
medresenärskan

medresenärskan

16 augusti 2008 12:36

Ja, det brukar vasra så att livet går tillbaka till det normala när skolan börjar. Själv har medresenärskan bara barnbarn som går i skolan och det märks på dem att det börjar dra ihop sig.

Njut av dina barn så länge du har dem boendes hemma. Den dag de flyttar blir det tyst men man vänjer sig vid lugnet också så idag idag hör det till bilden att de har sitt och vi har vårt. Det är inte så dumt det heller. Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
sus

sus

16 augusti 2008 13:16

Minns min första lön, jobbade som servitris och det kändes stort med första lönen

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 augusti 2008 19:57

Vilken lycka att få gå och handla för pengar man själv har tjänat ihop med möda och besvär, då blir det kul att komma till skolan och visa upp sig. Det är bra att dom lär sig att inget är gratis här i livet och inte tar allt för givet. Nu vet hon hur många dagar hon fick jobba för att kunna få köpa sig detta. Då är familjen sammlad igen och allt blir som vanligt i stugan.
Ha en fortsatt fin Lördagskväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

17 augusti 2008 18:29

Oj vad spännande få handla för egna pengar det är en speciell känsla, våra barnbarn börjar om en vecka

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards