Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Magen opererad.

Av Jag, mitt i livet - 12 augusti 2008 07:45

Ja inte vet jag hur jag kom uppför trappan till datan- och än mindre vet jag hur jag ska komma ner.

Åkte in då igår efter att ha tappat bort lappen med tiden på , ringde till lönekontorskan för hon hade fått en kopia. När ska jag vara där?

-Dags att åka nu sa hon, du ska va där halv 8.

Titta på klockan, tio över 7.....

I entrén på sjukjuset säger jag: -Jag ska in på op kl halv 8

Svar:

Jaha det är till att vara ute i god tid ja!

Sen mötte jag bara trevliga folk.

Fick tala med dr om hur och varför...

Fick smärtstillande, 5 tabletter i handen och ett minimumm av vatten.

-Får jag inte mer vatten än detta?

-Nej!

Tog alla 5 tabletterna och svalde i en enda liten klunk, och hon fick vatten tillbaka.....kanske det skulle räcka till nästa patient också tänkte jag...;0)

Sen en narkosläkare som var norsk men hette något outtalbart ryskt namn.

Han lovade att ALLA vaknar upp ur narkosen.

Så fick jag droppnålen insatt i handleden, det smärtar det!

Sen sprängde det i armen av sömnmedlet o sen vakna jag upp vid 10-tiden.

Fick kaffe och en smörgås utan gott pålägg först, sen en med skinka på. Men gisses så möe smör!

Somnade av och till länge. Vid 1 skulle jag upp på toa, en sådan lös stol på rummet.

Kännde då att jag hade  varit yr ett tag, men upp skulle jag.

Satt på toan, då kom Meniéresanfallet.

Väck med smörgåsarna och synd på det goa kaffet.

Som tur var hade jag sopkorgen framför att kasta toapapperet i, den blev använd till annat.

Inte en droppe i toan och tillbaka till sängen. Samtal till gubben så han kom mad stolpiller  mor yrselanfallen.

Samma visa en gång till några timmar senare.

Men smörgåsar hade de gott om.....drog väl in det på vattnet...

En till smörgås, med vatten denna gång, ett helt glas!

Orkade gå på toa till slut.

Det var en av kriterierna för att få åka hem.

Vid halv sju orkade jag sitta upp helt.

Sen kom gubbben och hämtade.

Låg i soffan hela kvällen, stilla.

Är väl bandagerad runt magpipen. Han sa det var ett bråck, men fann ett till när det var öppnat.

Så det är nog på plats nu då.....med smärta som följd....

Nu ska jag ta mig nerför trappan....

Se upp där nere, nu kommer jag!



 
 
medresenärskan

medresenärskan

12 augusti 2008 11:05

Stackars dig. Det låter besvärligt men det kommer att bli bättre, ska du se. Vila och ta det riktigt lugnt så ska du se att smärtan så småningom försvinner och krafterna kommer tillbaka. Jag tänker på dig ska du veta. Tittar in igen mot kvällen.
Kram på dig.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

12 augusti 2008 13:19

Skönt att det nu är över och att du är hemma, men snälla ta det försiktigt så det inte tillstöter något tråkigt på grund av ovarsamhet, är rädd om dig förstår du. Har själv varit sövd och opererats några gånger, varit väldig illamående efter narkosen, men inte har då jag kommit hem samma dag, näää en vecka har det blivit vid varje tilfälle, vilket jag har tackat för, man är inte så kavat som man tror. Så vila och ta det nu med ro, lyssna på mamma Ruth "Ler".

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

12 augusti 2008 14:24

stackars dig! vilken tur att du fått komma hem nu iaf! gör det ont när du skrattar? du kanske inte skrattar... hehehe lycka till med läkning nu o va försiktig!

 
Ingen bild

Yvonne

12 augusti 2008 15:24

Skratta går allt bra, men det gör ont att nysa eller hosta....och att gå.
Ser ut som en krok när jag tar mig fram ...sakta, sakta...

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

12 augusti 2008 16:49

man må bare ta det med ro, og la det ta den tiden det trenger for å bli frisk. Men DET er ikke lett!!
narkose liker ikke jeg heller...selv om jeg vet det er relativt ufarlig, og at de som ikke våkner opp var VEKDIG svake/syke på forhånd...
men tankene kommer gjerne allikeve.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

12 augusti 2008 21:11

Skönt att det är över, men jag kan tänka mej att rent fysiskt så är det rätt oskönt nu. Det enda rätta är att låta såret läka i lugn och ro. Med andra ord; låt den övriga familjen skämma bort dej några dagar så är du snart okrokig igen :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

16 augusti 2008 10:25

Hopppas du fortfarande mår bra efter operationen, tänk att skicka hem folk samma dag! du hade väl behövt vila ut ordentligt.
Hemma väntar alltid plikterna och själv är bästa dräng, hehe. Svårt att hålla sig i skinnet när kaos råder omkring en. Så är det för mig i allafall;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards