Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

Tisdagen....

Av Jag, mitt i livet - 7 oktober 2008 09:55

...D har lite feber och sitter stilla och tar igen sig vid tv:n.

Jag ska passa på att slipa kanterna på ett bord. Har redan gjort själva skivan ren ifrån sådan där mörk brun, du vet...

Trodde jag skulle få slipa i evighet, men det gick lättvindigt, med en bra maskin förstås..

Bordet har haft vitlaserade ben, och den mörkbruna skivan. Lika med stolarna, mörk sittdyna och vita ben. Detta köpte jag begagnat för 500 , å det ska göras i ordning för at passa in  hos oss.

Trolligen laserar jag eller kalkar eller betsar skivan, och målar benen i ljus beige, heltäckande. Sen lackar det hela, även benen.

Det köksmöbel vi har nu är i rent trävirke å det  har alla katterna använt benen på för att vässa klorna. Ni skull -inte- se hur det ser ut!

Därför ska nästa lackas.

Bordet vill jag ha klart ganska snart, stolarna kan jag ta en i taget...

Det står ute på altanen nu så det behöver få komma inomhus ganska snart.

Det börjar bli minus om nätterna.

Har skrapat rutan på bilen ett par mornar, så här långt.

Ja , jag får sätta fart då.

Hör ni något som surrar och ser ett slipdammsmoln så är det jag....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards