Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Kornö.

Av Jag, mitt i livet - 18 juni 2008 08:28

Det här är ett foto sedan 2006. På väg ner till båthamnen.

Det är så vackert på Kornö. Har haft turen att vara med som förälder båda gångerna som våra töser varit dit på skolresa.

Jag var där 2005 också.

Friluftsfrämjandet har ett stort hus med en massa rum, storkök, allrum och en stor härlig trädgård.

Här fiskas det krabbor och det finns  fina leder att vandra omkring på.

Tätt emellan husen, just som bilden visar. De små asfalterade gångstigarna slingrar sig emellan husen....

Enda sättet att ta sig hit är med båt. Många av de som flyttar ut om sommaren åker in till Lysekil när de ska proviantera.

Det är vackert på Kornö!

Minns med fasa båtresan till fastlandet när vi var där sist. Det blåste 15 sekundmeter och barna spydde som grisar, överallt!

Ringde hem till Mamma gjorde en del för de var övertygade om att inte se dom igen...

Väl på bussen började de som inte var åksjuka på sjön att må dåligt.


Ska ta mig en funderare på om  jag ska med på den skolresa pojken vår ska göra...om den nu går till Kornö...

Tur han bara börjar 2:an till hösten.

Men det är vackert på Kornö!

 
 
Ingen bild

skånetösen

18 juni 2008 13:02

ser fantastiskt fint ut...men efter det du berätta...är det värt det...nej! Stanna hemma!

 
Ingen bild

skånetösen

18 juni 2008 13:02

förresten är rösten tillbaka?

 
Jenn

Jenn

18 juni 2008 13:11

Et nydelig bilde du hadde her..minner meg litt om sørlandet i Norge..der er det også skikkelig fint:)
Så dette katt o rottbildet ditt..i sånne stunder blir jeg sur på kattskinnet*LER*
Men det er jo naturlig for katten,så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt:p

Har forresten lagt ut oppskrift på kefirkaken..lykke til med bagsten.Den er superenkel å bake:)
PS! ts står for theskje,men det forsto du kanskje.

Klem og ha en fin fin dag.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Ruth

Ruth

18 juni 2008 13:14

En fridfull gränd utan avgaser och bullerljud, där skulle man bo och leva.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

18 juni 2008 13:15

Tack den är tillbaka i utbyte mot en eländig djup hosta.
Rister i bröstet och har 38,3 i feber.
Vi ska vara hemma första gången på Midsommar, i stället för att vara på Byalagets fest.
Sill och potatis och grillat blir det lika bra hemma i vår egen vrå.

 
eva

eva

18 juni 2008 14:44

Vilken underbar bild från Kornö. Har faktiskt varit där. Tillbringade många somrar i båt längs med Bohuskusten, under min ungdomstid. Jag har fördelen att aldrig bli sjösjuk. Om vi någon gång klagade över att de blåste, så sa pappa: då skulle ni varit med när jag låg i flottan. Det blåste 42 sekundmeter utanför Kanadas kust. Andra skepp sökte nödhamn, men vi blev utkommenderade för att hjälpa nödställda. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

19 juni 2008 11:56

Hvilket idyllisk sted:)
Lilla syriner er det flotteste jeg vet av blomster, nest etter tulipaner.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

19 juni 2008 14:44

Det ser ut att vara vackert på Kornö. Jag har aldrig varit där och lär inte göra något besök där heller. Lider av en rejäl sjösjuka, så jag avstår från den resan.
Ha en Glad Midsommar

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

22 juni 2008 21:11

Åh, vad det ser mysigt ut!!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards