Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Jag, mitt i livet - 24 juni 2008 11:19

Gjorde det testet som Ruth hade gjort före mig...


****Här emellan stjärnorna hade jag lagt in den text som beskrev min personlighet. Efter det började uppkopplingen till nätet krångla så jag tog bort den texten...

Det syntes ju helt klart att vi har väldigt lika resultat, alla. Inte så konstigt med bar två alternativ vid varje fråga...

***************




Av Jag, mitt i livet - 24 juni 2008 08:46

Har blivit utmanad av Helen.

Regler:

Beskriv först reglerna. Svara på alla frågor. Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

  • Nysa ett otal gånger...AATJOO!
  • Dricka hett the, gott för halsen.
  • Åka in o förnya recepten mina.
  • Ta det lungt.
  • Samla krafter.



Vad gjorde du för 10 år sedan? 

Levde ett mer aktivt liv, då jag ännu inte fått min sjukdom Meniéres.


Ställen du bott på?

Uppvuxen i en liten ort. Flyttade till bruksort -88.

Lämnade densamma 2003. Bor nu i grannkommunen.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

  • Ge barnen sparade pengar, alltså investera åt dom.
  • Bygga ny villa, precis som jag vill ha den. Lantgård med djur.
  • Köpa helt ny bil.
  • Starta kattuppfödning.
  • Jobba, men mindre deltid.


Här tar då denna utmaning slut. Jag är ingen kedjebrevsdiggare precis.

Av Jag, mitt i livet - 24 juni 2008 08:37

Ja det finns det där ute i rymden, på bloggar...

Det "kryas på dig" här och där och det tackar jag för.

Även ditt tips om den starka hostmedicinen Eva nämnde.

Den har jag i kylen och den har det tagits några hutter ur den senast veckan.

Å jag som är så emot droger...;=)   den innehåller ju som sagt morfin och har en verkan som heter duga, men sen när den gått ur kroppen är ju hostan likadan...

Hade ju velat att det hade visat jamt några bakterier i går på provet, så jag fått Penicilin, men nej, det är att vänta ut det hela.

Har ett favvo-the jag tar till mot halsen: African Rooibos. Härlig smak!


Å så har jag blivit utmanad av Helen. Ska kolla in på detta fenomen alldeles snart...

Ovido - Quiz & Flashcards