Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Jag, mitt i livet - 3 juni 2008 17:58

Allt torkar i värmen. det verkar som att ämne till bloggen också torkat, lite...


Men jag tar en vända om dagens läge.

Ska tacka för alla grattulationer till oss sedan igår. Det var en bra dag.

Vi satt bara ute på altan, som för övrigt är nyoljad på golvet för i sommar, sedan jag rengjort den efter all vår årliga procedur....

Gott, för det är någorlunda svalt där på kvälen.

Drack kaffe och pratade om ditt och datt. Svårt att få gubben att sitta såpass still men det gick bra!

A åker runt på åkbara gräsklipparen nu. Det har hon skött sedan hon var , ja det känns som hon var jätteliten....

Sedan hon klarade av att bemästra motorer o drivkraft, har hon klippt gräs. Det får hon med beröm göra ....!

Men idag blir det klippning med knivarna högt ställda. Det får se fint ut men absolut inte för kort så det bränner gräsmattan!

M ska ut på ridtur.

Red barbacka en kväll och den snälla Mille hade stannat hos henne när hon stöp av uppe på skogsvägen. Hon var bra uppriven på ryggen men det hade ju gått bra. Sadel på gäller nästa ridtur på Mille. Briggen är tryggare han, även barbacka, helt annorlunda att rida då de har helt olika steg dessa hästar...

 D ser på barnprogram...och när kvällen går har man ju inte koll på klockan precis och kvällarna kan bli sena. Å svårt att somna , han ligger där o tvinnar sig.

-Men kan du inte sova utan pyjamas...

-Va?! Utan pyjamas.......

 Han älskar den!

Ännu svårare att soman o så blir det ett varv till...;)

Men snart har våra barn sommarlov!

Det är de väl värda alla tre!

A&M har D hemma hos sig hela sommaren, första året.

Jag är stolt över mina barn !!!

Ha det bra nu i sommarhettan! Å bloggtorkan är nog inte så bedrövlig ändå...;0)


Ovido - Quiz & Flashcards