Alla inlägg den 6 juni 2008

Av Jag, mitt i livet - 6 juni 2008 18:05

Fann ut att det pep ute på gärdet.

Gick dit och satt i kanten länge. På två ben som en ekorre, på fyra ben med öron o hela kroppen redo för språnget...

När jag väl hoppade fann jag denna!

ja ja...nu tycker ni säkert att den är söt, men det är min mat vi snackar om. Den är kattföda!

Fast den hade läskiga tänder som ni ser på bilden!

...den bet mig allt i tassen några gånger med vi lekte "katt & råtta " runt i trädgården. Busigast tyckte jag ju det var när musen kröp under det gamla torra gräset.

Den trodde väl den kommit undan då, men så var den så dum så den pep hela tiden....Troligen av dödsångesten!

Ja detta slutade ju som det brukar. Jag var vrålhungrig och har inbygd jaktinstinkt.....så äta eller ätas .

Undrar varför de folk jag bor hos höll för öronen när jag åt, det knakade väl lite men det gjorde det för att den var knaprig!

Dom grillar ju sommartid så då får väl jag ha mitt!!

Mjaouuu från en mätt Chips.

6/6

Av Jag, mitt i livet - 6 juni 2008 08:32

 Så är det vår nationaldag.

Här blir ingen hög aktivitet. Det är jag och pojken vakna  så här långt.

Alla dörrar och fönster öppna för att cirkulera den lilla luft som bjuds.

Att låta tvätten gå är ju ett måste, men det ordnar sig under dagens gång, en behöver ju inte vakta den... Snabb tork är det också.

Taccos med dip och sallad blir det senare ....det ska vara enkelt när det är sommar! Igår hade vi grillade kycklinglår o potatissallad.

En Heinecken blir det när det blir kvällen och en vet att en inte behöver ta bilen nånstans...

Å kamerorna ska på laddning, det måste jag komma ihåg!

Den tävling de hade i ortstidningen ifjol kommer i år också. A och jag hade allt några bilder med.

Så blir det även i år, att vi ska skicka in alltså, sedan är det ju upp till de på tidningen att välja ut bilderna. Vinnaren i slutet vinner en digitalkamera.

 ************************

Igår  var det en här från Sunne och såg på husvagnen. Vi har skakat hand på att han ska ha den.....Han ska betala handpenning på måndag, och resten betalas när han hämtar vagnen.

"Men man ska inte ropa hej...."

Affären är inte gjord förän jag fått hela summan och han har tagit vagnen med sig.

Då blir jag nöjd!

För övrigt var han målare. Företaget han arbetade för ska vara med i Bygglov och renovera Nors herrgårrd här i Värmland.

Kul att de valde en liten målarfirma istället för någon av de stora som finns i Karlstad t.ex

Ska bli kul att se i höst när programmet visas..


********************************


Idag är det 8 år sedan Mor dog. Åker till graven och säger något fint sen.Som ....Jag saknar dig.....t ex.....       :`(

*********************************

Nu blir det till att ladda kameror , bryggaren är redan laddad.

Ha en bra dag så länge!


.


Du gamla, du fria

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Av Jag, mitt i livet - 6 juni 2008 07:25

Jag har fått den!

 Av Kjell som är kompis till Frump.

Jag kan tänka mig att kalla honom kompis jag också efter detta!

Supertack Kjell!




Som att gunga sin själ i en hammock.



Som att gunga sin själ i en hammock,

i ett solsken,där solen är du.

Gung sin själ i en hammock

och du är vinden,som svalkar mig nu.


Nånting som jag önskat

ser jag hos dig.

Ja,nånting som jag önskat

ser jag hos dig.


Ingenting är nånsin

givet med dig.

Nej,ingenting är nånsin

givet med dig.


Det vi möts om imorgon,

liknar ingenting idag,

så det jag ger

det ger jag till dig.

Och det jag vill,

det vill jag med dig.


Vi går tillsammans,

som det faller oss in.

Den sången har en fin melodi.

Till den vill jag gunga,gunga i.


värmen som jag känner,

får jag från dig.

Ja,värmen som jag känner,

får jag från dig.


Som att gunga sin själ i en hammock,

i en trädgård där grönskan är du.

Gunga sin själ i en hammock

och du är skratten,som glittrar ännu.


Som att gunga sin själ i en hammock

i ett solsken,där solen är du.

Gunga sin själ i en hammock

och du är vinden som svalkar mig nu.......

Ovido - Quiz & Flashcards