Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Jag, mitt i livet - 25 juni 2008 15:36

Kolla vad min tös A lockade med mig på tur för att bekanta mig med, en dag förut här...

Visst är den söt!?

Den ville så gärna vara framme vid stängslet och prata och gosa och nypas lite i fingrarna. Men Modern fanns inom räckhåll och sa noga ifrån när hon tyckte det räckte med mänskilg bekantskap, för den lille.

Hon kom och hämtade den lille genom att tränga sig emellan fölet och stängslet: - Kom nu min lille , nu får det räcka....sa hon...Men han/hon var lika fort tillbaka igen.

När det gäller vuxna hästar tycker jag det är lite fulsnyggt med detta rosa alldeles på mulen, men denna fölunge var allt go ändå.

Av Jag, mitt i livet - 25 juni 2008 08:35

Vill allt visa er att det börjar ändra sig i köket.

Har haft en terracottafärgad undertapet sedan flera år tillbaka.

Nu är den ett minne blått, nej jag menar blott.

Nu är det målat på tapeten. Med färgen "Sand" från Rusta. Behaglig och varm nyans.

Brädan det är målat ljusgrönt på är den färg jag    -och maken ;=) - vill ha på luckorna.

Men inte direkt på, utan först ska det på sådan där skiva som ser ut som pärlspont.

Tror jag blir snyggt.

Har handtag i smide nu, och dom ska även vara kvar sen.

Måste bara säga att den tapen som är på fotot var superbra!

Den fäster bra men tar inte med sig det den suttit på när man drar loss den.

Har ett kök på 24 kvadrat, med bruna tråkiga 60-talsdörrar i sådan där teakfärg. Nu ska de bort ur synfältet.

Men det tar tid....rolig tid!


Ovido - Quiz & Flashcards