Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Inredning.

Av Jag, mitt i livet - 25 juni 2008 08:35

Vill allt visa er att det börjar ändra sig i köket.

Har haft en terracottafärgad undertapet sedan flera år tillbaka.

Nu är den ett minne blått, nej jag menar blott.

Nu är det målat på tapeten. Med färgen "Sand" från Rusta. Behaglig och varm nyans.

Brädan det är målat ljusgrönt på är den färg jag    -och maken ;=) - vill ha på luckorna.

Men inte direkt på, utan först ska det på sådan där skiva som ser ut som pärlspont.

Tror jag blir snyggt.

Har handtag i smide nu, och dom ska även vara kvar sen.

Måste bara säga att den tapen som är på fotot var superbra!

Den fäster bra men tar inte med sig det den suttit på när man drar loss den.

Har ett kök på 24 kvadrat, med bruna tråkiga 60-talsdörrar i sådan där teakfärg. Nu ska de bort ur synfältet.

Men det tar tid....rolig tid!


 
 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

25 juni 2008 10:09

Bra färgval ur min synvinkel sett;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 juni 2008 12:31

Så roligt att få det ljust och fint, fy för teakfärg på luckorna. Lycka till med dina jobb, glöm inte att fota så vi får följa dig på färden !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 juni 2008 13:27

Roligt att förnya sitt boende och speciellt då köket. Ni har gjort ett bra färgval.
Vi hade också teaklucker i vårt kök då vi köpte huset för 20 år sedan. Nya fina luckor som jag inte tyckte om. De blev snabbtmålade i en gråblå färg istället. Men nu är det dags för en helrenovering av vårt kök.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sus

25 juni 2008 14:26

Säger som Ruth, vill ha bilder fortlöpande. Men det här ser riktigt bra ut!

 
Ingen bild

skånetösen

25 juni 2008 14:52

å va roligt det ser ut, längtar tills vi flyttar o kan få börja göra fint vi med!

 
Rospiggen

Rospiggen

25 juni 2008 15:54

Men bläää, tell me about it *sucka* Vi har ett renoveringsobjekt som heter duga med stort D. Tre hus och en lada som allihop måste fixas till. Det blir säkert fint när ni är klara!
AF ja, en suck även där.

http://www.metrobloggen.se/piggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards