Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Jodå det porlade...

Av Jag, mitt i livet - 10 oktober 2008 09:27

...Och rann som en vårflod, när röris hade varit hit och kört runt med sin grövre fjäder .

Plus att han sist körde med vattenslangen samtidigt på högsta tryck, med varmt vatten.

Det var i onsdags det.

Var så lycklig att kunna köra diskmaskinen den kvällen.

Idag är det stopp i avloppet, IGEN, i köket.

Väntar på röris...han kommer i eftermiddag.


För övrigt har jag nog lite feber i kroppen, det känns så där dåsigt i skallen.

Har väl fått det pojken har haft. Han är på skolan , pigg nu.

Förresten undrar ja allt om det kan vara ljusen från Party lite, som man inte tål. Det onda i halsen började när jag vistades hos en vän för att hämta ljusen, hon hade flera tända, och även om man tycker det doftar underbart , kan det nog vara så att kroppen reagerar på just dessa dofter somn är så koncentrerade.

Köpte denna gång en doft som heter Kandrerade päron, helt otroligt härlig. Men jag ska ställa undan dom väl ett tag, så man får se om man reagerar lika när ja tar fram dom igen. I så fall åker de ......


Bordet då...Ja det är oljat första gången. Har torkat väl efter det. Jag ska olja en gång till under helgen...ingen panik. Jag är nöjd med utseendet på skivan så här långt.


*********************

Kl 16.10

Japp, då är det til att skura golven då. Inte länge sen det var gjort men så...

....klev  det in en rörmokare här förut.

Gick hela vägen in till köket med sina stövlar på. Det betyder att hela hallen och hela köksgolvet är fullt av fula stora mönstrade kliv.

Han gick ju fram o tillbaka ett XX antal gånger innan det var klart.

Nu är det spolat med högtryck i avloppet så nu hoppas vi allt att det håller öppet. Dettta är första gången det krånglat för oss på 5 år.

Nu ett dopp i surhinken med händerna och trasan!

 
 
medresenärskan

medresenärskan

10 oktober 2008 17:28

Dessa förgrymmade avloppsrör. Hoppas nu att det håller sig. Bra namn du har på skurhinken. Det skall jag ta efter.
Ha det gott!!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 oktober 2008 21:45

Skönt att det porlar i avloppet när du spolar nu, hoppas det håller i sig och inte strular mera nu, troll, troll trolliroll !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards