Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Nu är det stopp.

Av Jag, mitt i livet - 8 oktober 2008 10:11

Ja i kökets avlopp.

Det har väl gått lite sakta ner ett tag, men nu är det en droppe i taget det rinner undan. Skulle köra dagens disk igår kväll , men den visade felmarkering när den inte kunde spola ur sig. Vill inte öppna den före allt är rensat.

Gubben tog sin tunna rensfjäder igår då, men den gick in ca 3 meter sen var det totalstopp.

Har ringt till rörmokaren som kommer när han får en lucka mellan sina andra arbeten.

************************

Bordsskivan ser fin och ljus ut idag, när den torkat ordentligt.

Det ska bli härligt att slänga bort det 4 år gamla bordet som är nu. Lackade det när det var nytt och det gulnar ju då i takt med sin ålder. (Fult!!)


Nu ska ja ta mig gott kaffe, det är Gevalia här hos mig, ifall du kommer på besök...!

Varsågod och ta!

 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

8 oktober 2008 21:05

Jaa, jag kommer på besök så fram med Gevalian. Åh, va mysisgt.

Ja, jag menade inte mysigt angående stopp i avloppet utan en stund med kaffe hos dig.
Ha en bra kväll!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Filifjonkan sniffar sig fram kaffedoft..

Filifjonkan sniffar sig fram kaffedoft..

9 oktober 2008 11:27

Hej på dig Å är det härifrån de doftar nybryggt kaffe,,,då gick jag rätt,,, Men stopp i avloppet sicket elände det är ju hopplöst hoppas nu du få tag i röris fort. Kanske slår du mitt rekord 2 minuter innan han kom! Det är sanning, Du får läsa i kommentarerna i mitt elementelände som ordnade sig så bra. Håller tummarna för dig här nu då

http://filifjonkan-se

 
Frump

Frump

9 oktober 2008 21:22

Tackar, Gevalia är alltid gott!
Synd på vattenstoppet, hoppas det löser sig snart. Sänt där kan man lätt bli "galen" på...
kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 oktober 2008 22:02

Vill tro att vattnet i kväll rinner som en porlande bäck genom rören och det var snabbt fixat när hjälpen väl dök upp.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards