Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Här hemma blir det ...

Av Jag, mitt i livet - 16 juni 2008 08:07

....inte mycket sagt idag.

Jag har tappat rösten...och vet inte var jag har lagt den.

Barnen smilar åt mig, de vet att jag orkar inte höja rösten om det skulle behövas...det förtar liksom effekten av det hela -  blir bara ett ynkligt pip, krax, väs...

Febern hoppar upp och ner. Ena stunden huttrar jag och skakar, nästa stund är det hett.

Det började igår. På em satt jag med tända värmeljus, brasa tänd i kamin, och stängd ytterdörr, och såg på lite tv mellan att jag dalade av i soffan med en fleecefilt över mig.

Allt det låter ju mysigt förutom febern...

Barna klarar sig ju bra själva som gott är.

A har lovat göra Lasagne senare under dagen.

Jag går allt ner o lägger mig hos D som sover ännu....

Ha det bra alla.


 
 
eva

eva

16 juni 2008 08:39

Hoppas du hittar din röst snart, fast barnen har nog en annan åsikt :-) Men du, bästa sättet att återfinna rösten är att hålla tyst till den återkommer. Att kraxa, pipa, viska tär mycket på stämbanden. Låt familjen njuta av tytnaden :-) Ha det så gott. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 juni 2008 09:42

Nä vad jobbigt att varasjuk, men ack, det är flera som är drabbade av din åkomma, andra har fått sommarkräksjukan, basilusker trivs i värmen. Själv hade jag ett gallstensanfall i natt, började i går kväll så smått, efter att ha proppat i mig tabletter i natt så känns det rätt ok. Min man är i Värmland några veckor och jobbar på stugan,så jag får inte bli sjuk :-( hundarna och valparna måste få sitt.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bloggägaren

16 juni 2008 10:10

Ja att välja mellan detta här och sommarkräksjukan....då blir valet väldigt enkelt!
Jag står ut med att vara tyst tills jag får rösten åter.
Undrar jag om det kan komma sig av att ha AC:n i bilen riktad alldeles på sig....Har redan vänt den ner mot fötterna o vinklat om friskluftsutsläppen, ifall det är orsaken.

 
sus

sus

16 juni 2008 11:30

och sommarförkylningar som kan vara så jobbiga. Hoppas det ger med sig snart och att du kan fira midsommar (annars har jag lite tips på min blogg om hur man botar krämpor i midsommartid *ler*)

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

16 juni 2008 15:46

din stackare! skickar virituella vitaminer o taxgos så du tillfrisknar fort!

 
Sigge

Sigge

16 juni 2008 21:26

Hade inte varit här på länge så det var mycket att läsa ifatt.
Hoppas din röst blir bra igen.
Jag ägnar mej åt mina vanliga hundgöromål, smörar för tikar, badar och sanrt kommer nog svampen så jag får jobba också

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
mamman

mamman

16 juni 2008 22:37

Hej Yvonne

Tack för att du tog dig tid att svara på mitt desperata inlägg i min blogg.

Dessvärre vet jag inte VART jag skall göra detta med hörnan som du skriver om. Bilderna syns ju inte någonstans eller du menar att jag skall aktivera bildanpassaren?

Tänka att man kan vara så korkad i bland?

Tacksam för din hjälp ännu en gång, om du vill alltså.

Mamman

http://babyonskan,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards