Alla inlägg under maj 2008

Av Jag, mitt i livet - 6 maj 2008 07:23

I alla fall vädret är soligt..

Pojken skulle lyfta huvudet från kudden förut, det började blöda näsblod direkt! Ska ringa dr så snart de öppnar. Då går klockan sakta minnsann.

Ska ta oss lite frukost så det är gjort.

Bara jag får detta med pojken tillrätta så kan jag njuta av den fullt ut strålande solen. Vi tar det lungt här hemma vi, tills det ordnat sig.....

Fröknarna på fritids/skola samtyckte till ledigt så länge det pågår. Läxan kan han få hem och göra under  vid köksbordet.

Nu har jag ältat detta flera gånger, men det oroar mig!

Ha det gott!

********************************

Ja läs, och se själva hur illa jag skriver när jag är lite  oroad.....Nu har jag rättat till...      Pojken sitter inte  under köksbordet när han gör läxor!!!!

Av Jag, mitt i livet - 5 maj 2008 11:16

Detta var något jag inte provat förut.

 Men nu kör vi detta ämne....var med i min 1:a omröstning!

Av Jag, mitt i livet - 5 maj 2008 10:04

Det är ju helt uppehåll....men det är ändå inte helt solklart.

Jag är nöjd med det som är. Kan hänga upp tvätten utomhus snart, och den kommer att torka fint, för det är varmt.

Just innanför det lilla fönstret uppepå  i gaveln har jag datan, och sitter just nu. Det är litet och mysigt, med 1.30  i vägghöjd, snedtak. Klätt med panel, både i tak och på väggarna.

Stolparna är nyss nerslagna för den nya hästhagen.

Undrar om alla flugor kommer in genom köksfönstret sedan när hästarna kommer så nära huset...

Man har en fin utsikt, om jag går till andra änden av övervåningen, och ser ut över vattnet som syns i bakgrunden här!

Övervåningen har vi gjort bebolig sedan vi flyttade hit. Det var för trångt före...

Såg direkt att 2 toa behövdes, med 2 tonårsdöttrar i huset! Så det blev en liten toa uppepå.

Här har vi bott i 5 år, och fortsätter allt med det....om inget oförutsett händer.


Av Jag, mitt i livet - 5 maj 2008 09:46

Här är vi hemma idag, jag och pojken. Han har blött så mycket näsblod under helgen så jag vill ha en dag utan en enda gångs blödning innan han får åka på fritids. Han är väldigt lugn själv när det blöder. Men man vet inte hur andra reagerar när de ser blod.

 ***********************************


En del svimmar direkt.

En av mina arbetskamrater klarar det inte, hon svimmar av även när det blöder på henne själv. Hon fastnade i en maskin för ett tag sedan, och fick ju köras iväg då och sys... Fingret ser ju inte bra ut efteråt.


Jag satt själv i kläm för ett par år sedan. Med ett finger.

Har skadat den såpass att den smärtar och blir som bortdomnad när det är kallt, och så har jag förminskad styrka i den när den ska användas.

Vilka verktyg de hade när de kontrollerade detta med fingerns funktion! Imponerande!

Det händer ibland att det blir skador på arbetet. Finns mycket att fastna i o fördärva sig på.

En vän fastnade med håret för x antal år sedan. Gisses!

Det tvinnade håret i maskin så hon följde ju med närmare...det bev så tight att när de kom till sjukhuset med henne fann de en vingmutter kvar i skallen. Riktig rysare.

Första närmaste som såg henne skar av håret med kniv för att få loss henne från maskinen.

Sådana händelser fastnar i väggarna på arbetsplatsen.

Av Jag, mitt i livet - 4 maj 2008 15:29

Åkte till akuten med tösen. Fick gå direkt till en jourmottagning. In kom en läkare och sa att det måste röntgas.

Röntgen togs efter en kvart, ca.

Tillbaka  på avd kom läkare igen och sa att det såg rakt och bra ut på bilderna. Fast det är svullet och ser fult ut.

Men lindas måste det, OCH kryckor.

Detta akutbesök gick ju ovanligt fort!

Så blev det :

 Här sitter hon nu å ser på tv . Kan hon gott göra tycker jag. Det blir nog jobbigt att ta sej till bussen och skolan imorgon. Hon har aldrig haft kryckor förut.


Nu får hästarna vila några dagar. Mat o vatten får bli storasyrrans jobb 4-5 dagar innan kryckorna kan läggas bort...

Av Jag, mitt i livet - 4 maj 2008 13:25

Åker in en tur till akuten med tösen som blivit trampad av ena hästen , tvärsöver ena foten.

Räknar med att få sitta där ett bra tag!

Av Jag, mitt i livet - 3 maj 2008 18:16

Idag har det gått några tusen till hö åt hästarna. Men då har de å andra sidan väldigt länge framåt.

Gubben är iväg och hämtar ett lass till, starkaste tösen är med...

Blev hemma med pojken jag, eftersom han började blöda näsblod på hemvägen förra resan. Gott för´n å ta´t lungt i soffan ett slag. Han är utan feber idag, som gott är.


Jisses, 19 kr för en Dajmstrut, tar de nu! Alla barnen ville ha varsin så jag o gubben avstod från glass vi....snällt, eller hur? Mot plånboken i a f...


Vädret har varit på rätt sida idag. Mestadels. Det har kommit några regnstänk, men gått över snabbt igen.


Tänk vad dagarna rusar förbi! I onsdags hade jag 4 dagars ledigt framför, nu är det snart 3 av dom bakom...


Ska gå ner och knäppa på kaffet nu, tills gubben kommer tillbaka.


Av Jag, mitt i livet - 3 maj 2008 15:10

....hö.

Ha vore och hämtat ett lass med balar.

Sedan blev vi hungriga och vi har just ätit Lasagne.

Åker in till macken och hämtar den hyrda kärran snart. Där får det bli varsin glass så vi orkar bära hö. Hon som har höet hade även en supersöt kalv. 4 veckor. Brun med mycket vitt i ansiktet, och en brun fläck mitt i det vita.

*********************

Det får bli en Magnum för min del nu....måste rusa så de andra inte åker från mig....

Det var ett fasligt tjatande på en mor!!...


Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards