Alla inlägg under maj 2008

Av Jag, mitt i livet - 9 maj 2008 07:09

Idag kl ?? .....måste kolla det när jag går härifrån datan...

...Ska jag till fotvården!

Det är en egenvård jag unnar mig med förbeställd tid, gång till gång.

Tänk på dessa fötter som bär oss överallt under dagarna, och även nätterna för en del...

Det kostar en hel del att få dessa fötter i trim, men det är värt varenda krona! 

Hon håller på med dom ca 1 timme. Fotbad, sen lindar hon in den ena foten i varm go handduk, medan hon tar sig an den första foten :Klipper naglarna, gör naglarna fina i kanterna, putsar bort allt gammalt både runt naglarna och  under foten... *gissa om det kittlar*...  med en trissa som sitter på en liten maskin. Känner igenom foten, så att den känns bra för mig. Sen åker den klara foten in i handduk, och samma procedur sker med den andra foten.

Sist får jag massage med en underbar fotcreme.

Det finns punkter under fötterna som skickar signaler hit o dit...

På med strumpor / skor och ut som om man svävar på moln.

Så då vet ni var jag befinner mig  frampå:

I´m in heaven.

                                                  
    ***

Av Jag, mitt i livet - 8 maj 2008 10:29

Mitt körsbärsträd, i full blommning.

Denna tid är så vacker. Allt möjligt finns att njuta av där ute!

Det är tiden som ska till.........     och man har den tiden!

 Man måste stanna upp och känna av!!

Av Jag, mitt i livet - 8 maj 2008 08:50

.....först ta en frukost. Under frukosten kan jag ju minnas tillbaka till igårkväll. (Det där närminnet  är bra... ) En trevlig kväll i ett hus som är under total ombyggnad, i 3 ! våningar!!!

Gisses vad fint hon kommer att få det ! Att föruut bott i ett trångt hus med man och 4 barn, kommer att kännas gott att byta mot ett som blir stort, till alla!

**************************************************

Sen kommer jag att dyka in i min klädgarderob, och lådorna i byrån. Det lär bli djupdyk först för att sedan inte kunna dyka alls när det är klart. Jag har blivit inspirerad av Ruth.

Att jag också fick en överaskning med lönen igår, (Vi fick vår bonus utbetald!!!), gör att klädaffärerna kan räkna med besök, för att få sälja kläder i rätt storlek till mig, frampå.


Men då gäller det att hålla de pengarna lite för sig själva, från de andra pengarna, för de har en förmåga att gå åt till annat i första hand.

 Prioritet, tror jag det kallas, detta .......;0)


Ha det gott alla!

Av Jag, mitt i livet - 7 maj 2008 12:27

....på att kaffet ska bli klart, så kan jag skriva lite.

Har just tagit bort en massiv disk. Gott när det är avklarat.

Diskmaskin går ju än så det är ju lite "göra" kvar till senare också...men det får allt ligga på någon av de andra i familjen det...


För jag är bortbjuden på  middag!

Idag är det hos I vi ska samlas. 4 härliga vänner som har avhyvlat många tinmar ihop. Föra gången skrapade vi fram, på Trisslotter då, så att vi tills denna gång har 10 lotter att eventuellt vinna på. Stort eller litet spelar ingen roll.

Det är utlovat middag också....

Lika spännande varje gång!


Jag funderar på att jag ska dra iväg med dom med min husvagn , när det är min tur att bjuda nästa gång.

     


Ha en fin afton nu mina vänner här inne!!

Av Jag, mitt i livet - 7 maj 2008 09:49

Har varit till dr nu på morgonen. Det blev att dom etsade i näsan på D. Han var hur duktig som helst under tiden de höll på!

Det gjorde ju lite ont, sa han efteråt.

 Bjöd jag honom på glass när vi var klara. Belöning ska man ha när man har varit duktig!

Nu är vi hemma igen och tar det lungt resten av dagen, så jag får se att det håller tätt i näsan...

Ha tittat i D:s hink...

Han undrade en dag om han fick ta en som handtaget var demolerat på, efter hästarna.

Det tog ett tag när han och syrran M var bortöver vägen. När de kom tillbaka hade de varit i en stor damm här borta, och fått med sig grodägg i hinken. Dessa trodde vi allt hade kolat vippen, allihop, en dag här förut.Inte en rörelse i hinken. Men jag sa : Låt dom vara , i fall att...


Idag formligen myllrar det i densamma hinken, av sådana fladdrande omkringsimmande svarta liv! Ska se om det går att fota, utan att tappa kameran i hinken...  ;)


Läste en kul historia hos  Under Cover , som handlade o grodor....eller?!   Denna

Av Jag, mitt i livet - 6 maj 2008 11:10

Ena tösen är ju fenomenal på detta att låta mjölk stå kvar i sin mugg!

En gång har jag räddat Buffis från att kvävas när han var nere i ett glas för att ta det sista efter henne.

Satt vid datan,(var annars) nyss...hörde hur en mugg ramla ner på golvet i köket. Ner kom jag kvickt!

 Lika kvickt pilade Buffis ut i hallen och vidare ut genom öppna dörren....( tur den var öppen! ;))

I köket såg det ut så här:

Att det kan bli så spritt; av lite mjölk!

Jag satte mig inte att gråta över den spillda mjölken, utan skurade hela köksgolvet! Tyckte jag inte kunde ta bara där den spridit sig, det skulle ju ha inneburit nästan hela golvet ändå... Stolsdynan gnugga jag med ett gott medel och en frottéhandduk, länge.

Vil inte det ska lukta sur mjölk!

Nu är det snart torrt där nere, på govet alltså, så jag kan ta mitt kaffe med mig och gå ut! ......

å se efter katten....

Komsi komsi, tack för att du välte ut mjölken, då fick jag ju golvet skurat!


Av Jag, mitt i livet - 6 maj 2008 09:02

Undrar om jag ska ta och byta namn på bloggen...!?

Hittar ni till mig i så fall, ni som brukar vara inne och läsa om allt möjligt.... och omöjligt!?

Av Jag, mitt i livet - 6 maj 2008 08:41

Det är ju strejktider för alla sjuksköterskor........Ge dom mer betalt genast!! De behövs ju! Det är ju verkligen dom som gör jobbet, oftast. Ringde till vår sjukavdelning,( som för övrigt heter "Verkstaden")  och blev inform om att det var strejk. Vidare til sjukvårdupplysningen så kom hon fram till att det jag kan göra är att åka dit jag var med tösen med foten .

(se föresten att jag kunde göra länken ;))


Så det blir till att vänta tills kl 17.00, då öppnar de.

Vänta är ju aldrig särskilt kul    :(

Ovido - Quiz & Flashcards