Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Nu då får vi se...

Av Jag, mitt i livet - 7 maj 2008 09:49

Har varit till dr nu på morgonen. Det blev att dom etsade i näsan på D. Han var hur duktig som helst under tiden de höll på!

Det gjorde ju lite ont, sa han efteråt.

 Bjöd jag honom på glass när vi var klara. Belöning ska man ha när man har varit duktig!

Nu är vi hemma igen och tar det lungt resten av dagen, så jag får se att det håller tätt i näsan...

Ha tittat i D:s hink...

Han undrade en dag om han fick ta en som handtaget var demolerat på, efter hästarna.

Det tog ett tag när han och syrran M var bortöver vägen. När de kom tillbaka hade de varit i en stor damm här borta, och fått med sig grodägg i hinken. Dessa trodde vi allt hade kolat vippen, allihop, en dag här förut.Inte en rörelse i hinken. Men jag sa : Låt dom vara , i fall att...


Idag formligen myllrar det i densamma hinken, av sådana fladdrande omkringsimmande svarta liv! Ska se om det går att fota, utan att tappa kameran i hinken...  ;)


Läste en kul historia hos  Under Cover , som handlade o grodor....eller?!   Denna

 
 
Filifjonkan kikar in

Filifjonkan kikar in

7 maj 2008 10:38

Godförmiddag jaha du har fått bränna näsan på honom,,,inte lät med såna störtblödningar, har en bekant som far minst en gång i veckan och bränner sin näsa för det blöder så hemskt.Lite belöning piggar upp en sådan sak klok moder,,,,ha en bra dag du med blad alla grodyngel du kanske skall pussa på dem så ser du ju om du har någon prins däribland,,man kan aldrig vara säker :))

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Yvonne

7 maj 2008 10:42

Men Filli! Inte törs jag pussa en groda!
De är så små ännu så om jag skulle prova skulle den säkert åka in i mun och vidare ner i halsen och hur skulle det låta av mig dåå då....? Kväck kväck...... ;0)

 
Ingen bild

skånetösen

7 maj 2008 11:06

grodor är trevliga, det ingår i barndomen att samla grodor...

 
Charlotte

Charlotte

7 maj 2008 14:14

Nu hoppas jag att sonen din slipper få störtblödningar från näsan mer. Tyvärr där vi bor vägrar de att bränna, så olika det kan vara.
Men grodor och prinsar? Haha...jag vet inte det ja´får väl leta rätt på en groda jag med.
Ja, visst är paketet från Sissi :-) vi har varit brevvänner/vänner i 20 år. Det är många paket som vandrat över gränsen åt båda håll under alla dessa år.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
eva

eva

7 maj 2008 14:14

Va´ kul med grodyngel. Det har jag haft i många år när jag har haft klass. Men du, ta och spola ner några i toan, det är fler än du tror. Lycka till med grodorna. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

7 maj 2008 19:55

Skönt att dom kunde hjälpa lilleman!
Jahaja, snart får vi alltså läsa om hur du en morgon kommer in i köket och möts av en hel hoper med hoppande, kväkande små prinsar undercover. Jisses vilket pusskalas det ska bli :o)

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards