Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Ska man gråta över spilld mjölk?

Av Jag, mitt i livet - 6 maj 2008 11:10

Ena tösen är ju fenomenal på detta att låta mjölk stå kvar i sin mugg!

En gång har jag räddat Buffis från att kvävas när han var nere i ett glas för att ta det sista efter henne.

Satt vid datan,(var annars) nyss...hörde hur en mugg ramla ner på golvet i köket. Ner kom jag kvickt!

 Lika kvickt pilade Buffis ut i hallen och vidare ut genom öppna dörren....( tur den var öppen! ;))

I köket såg det ut så här:

Att det kan bli så spritt; av lite mjölk!

Jag satte mig inte att gråta över den spillda mjölken, utan skurade hela köksgolvet! Tyckte jag inte kunde ta bara där den spridit sig, det skulle ju ha inneburit nästan hela golvet ändå... Stolsdynan gnugga jag med ett gott medel och en frottéhandduk, länge.

Vil inte det ska lukta sur mjölk!

Nu är det snart torrt där nere, på govet alltså, så jag kan ta mitt kaffe med mig och gå ut! ......

å se efter katten....

Komsi komsi, tack för att du välte ut mjölken, då fick jag ju golvet skurat!


 
 
Ruth

Ruth

6 maj 2008 12:24

"Ler" inget ont utan att det har något gott med sig , du fick ju tvättat golvet !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte och snoken med matte

6 maj 2008 14:09

ja man fattar inte hur mkt mjölk det är i en liter förrän man tappat ut en tetra på golvet...

 
Ingen bild

skånetösen

6 maj 2008 14:10

oj då den förra kommentaren var från mig skrev jag det...kom den överhuvudtaget fram..känner mig lätt förvirrad idag...suck

 
Ingen bild

Bloggägaren

6 maj 2008 14:30

Skånetösen: Det kom en kommentar från dig. Det är den här ovanför. Prova igen om du vill!

 
sus

sus

6 maj 2008 15:08

*nickar instämmande över hur mycket det kan bli överallt när ganska lite hälls ut*
Hoppas kisse hämtat sig från chocken, ska göra som du ta en kopp och gå ut en stund..

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

6 maj 2008 17:52

Man kan kanskje ikke gråte over spilt melk, men det skal være visst at man kan bli kraftig irritert til tider:)
Sønnen min viste en gang hvor mye tannkrem som er i en tube tannkrem...og at det IKKE er lett å vaske badekaret med alt han trykket ut av tuben...
..og hvor mye skum man kan få av mammas KJEMPEDYRE hårkur kjøpt hos frisør, for eksempel..
Godt han er over den kreative perioden der...

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

6 maj 2008 20:42

Inget ont som inte har något gott med sej... Men nog vill man ha lite medbestämmande när det gäller tiden för storstädning :o)
Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

7 maj 2008 00:05

Jag känner igen det där med halvdruckna glas och muggar. Eller en bit mat kvar på en tallrik som dimper i golvet då husdjuren ska ta för sig av det som bjuds.
Men nu fick du ju ett välstädat köksgolv.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards