Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

Litet inlägg.

Av Jag, mitt i livet - 28 juni 2008 19:53

Ja här går det vidare i köket.

Kryddhyllan ligger ute på tork efter första strykningen. För att bespara våra luktsinnen försöker vi måla det mesta utomhus. Så länge det känns torrt i luften. Torktiden mellan strykningarna är 24(!) timmar.

Läääänge!

Är där och känner stup i ett, kvart itvå...som vi brukar säga här.

Myggfritt är bra om det är också ...Vill inte ha för mycket tassavtryck på luckorna. I värsta fall någon mygga med blod på fötterna....gröna luckor med röda prickar på...

Har målat lite av den kanten som syns bakom luckorna när de är stängda. Den kanten kan man ju inte flytta med ut, så det är till att ha korsdrag i köket. Vet att jag får huvudvärk om lukten blir för stark.


Tänker inte riskera mer sjukdomsfrånvaro nu. Efter denna veckan som kommer är det semester i 4 veckor!

Jag mår allt bättre nu men är inte riktigt kvitt förkylningen. Men febern är borta . Det är gott!


Kanske blir en ny bild från köket i morgon. Kul att fota före och efter...:=)


 
 
sus

sus

28 juni 2008 22:02

Följer inredningen med intresse (och dåligt samvete...men NÄSTA sommar ska jag tamejfasen ta tag i eländet)
Bra att febern är borta, fortsätt nu att krya på dig!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

29 juni 2008 13:30

va du e flitig! å så skönt me semester, krya på sig helt nu så du blir frisk tills dess...;)

 
eva

eva

29 juni 2008 14:22

Jag visste väl att det var någon som var frisk nu, när jag är sjuk. Tack för hostan och febern :-) Jag har ju hostmedicin hemma, så jag ska se till att ta mig en sup morgon och kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
lejonet

lejonet

29 juni 2008 17:04

Viktigt meddelande till Chips, gå in på min mattes blogg och läs. Mjau, mjau på dig.

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards