Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Fortsättningen på inredningen av köket...

Av Jag, mitt i livet - 27 juni 2008 17:48

Nu har vi allt kommit igång lite...


Överst till vänster tog jag en bild på luckan när den var nymålad.

Då låg den i ett annat rum så nyansen stämmer inte.

Den översta högra bilden är pärlsponten i sin naturliga färg, innan målning.

Nederst till vänster har jag vridit på kameran. Hrmpf!

Den listen som är under handtaget ska också bli grön.

Så bilden nederst till höger...

Där syns "nya" luckan emellan två av de som är teakfärgade.

Taket har jag en bred panel i, som endast är målad med sådan "mjölkaktig" färg. Det ska vara så...


Det var denna visning av köksarbete av rolig art det.

 
 
Ingen bild

skånetösen

27 juni 2008 18:38

blir fint! du vet väl att man kan vända på bilderna sen även om du vändt på kameran...tihi

 
eva

eva

27 juni 2008 18:58

Vad duktiga ni är och fint blir det också. Trevlig helg. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

27 juni 2008 22:17

Blir vackert när det är klart, ljusblått är min färg, vi har ½ panelvägg i köket och den har samma färg. Så skönt att bli av med det trista och bruna. Kämpa på, ni är duktiga som få !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

28 juni 2008 09:33

kikar in hos dig här.. är det panelskivan ni limmat på luckan? hur många mm bygger den..nyfiken tycker om iden använt den i mitt kök bakom skåpen....

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

28 juni 2008 15:37

Det kommer att bli supersnyggt! Lycka till med renoveringen!

Kram

http://Frump.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

28 juni 2008 16:02

Det kommer att bli jätteläckert!!!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne svarar Susanne

28 juni 2008 19:11

Ja det är den färdiga panelskivan vi använder.
Den bygger 6 mm . Vi var rädda att dörrarna skulle bli för tunga för deras gångjärn, men det är ingen fara... Det är ett lätt material att arbeta med, att såga i,att limma fast med sättlim, sitter benhårt för att sedan måla på.
Såg på en av dina bilder med burkarna att du har densamma på väggen din. Snyggt det också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards