Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Välkommen Juni!

Av Jag, mitt i livet - 1 juni 2008 12:04

Ytterligare en dag med strålande soligt väder.

Det börjar tära på det som växer nu, så regn behövs verkligen. Imorgon kan det regna för då jobbar jag...;0)

Körde D till en kamrat förut. Stod och knckade länge på dörren .

Tyckte det var underligt att det bara fanns en knapp till ytterlampan och ingen ringklocka att plinga på....

Så kom jag på det....jag stod och knackade på förrådsdörren!!!

Inte underligt att ngen öppnade..

Så har jag handlat och nu stundar rengöring av den ena altanen. Ska flytta hammocken till denna altan när golvet är oljat och torrt.Det är svalt på kvällen på dennna altan så den passar bättre där, än på den andra altan där det är för varmt....Tänk o få gunga sig i en hammock....=)

 Har inte råd att köpa blommorna ännu, men på torsdag får jag lön så då slår jag till!


Hjälp mig nu att hitta texten till Hanson the wolf uniteds " Som att gunga sin själ i en hammock".....Går bet själv!

 
 
Helén

Helén

1 juni 2008 15:03

Visst skulle det behövas lite regn, gräsmattan ser inte alltför rolig ut just nu. Passande nog fick jag "skur" som kod till det här inlägget ;)

Härligt med en hammock! Det har jag inte haft sen jag var liten och bodde hemma. Nu har vi dock några hänggungor på altanen och det är inte fy skam det heller.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

1 juni 2008 15:59

Tyvärr Yvonne, jag gick också bet på uppgiften... men ge inte upp, någon, någonstans måste väl ha texten!

Ha det gott i hammocken :)
Kram

http://Frump.bloggagratis.se

 
eva

eva

1 juni 2008 17:45

Vad härligt det låter med hammock. Men man ska vara ensam i en hammock, för är man fler så blir det ofta gräl huruvida man ska gunga eller inte. Men min favorit är ju hängmattan. Har tyvärr ingen nu när jag bor i lägenhet. Ha en skön kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Sissi

Sissi

1 juni 2008 20:24

VI har fått regn! Det har regnet jevnt helt til for noen timer siden så kanskje det er på vei til dere? Oj, mens jeg skriver dette, ser jeg LITT sol:)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

1 juni 2008 20:43

Hammocken är en av mina favvoplatser...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

1 juni 2008 20:58

Tror nog du har fått lite solsting, när du tror att förådsgubben skall släppa in dig hahahaha.. Gunga i en hammock, gungeligung, gungeligung osv "Ler".

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

2 juni 2008 12:32

det kan få regna på nätterna!

 
Ingen bild

Kjell (kompis till Frump :-) 9

6 juni 2008 01:06

Som att gunga sin själ i en hammock,
i ett solsken,där solen är du.
Gung sin själ i en hammock
och du är vinden,som svalkar mig nu.

Nånting som jag önskat
ser jag hos dig.
Ja,nånting som jag önskat
ser jag hos dig.

Ingenting är nånsin
givet med dig.
Nej,ingenting är nånsin
givet med dig.

Det vi möts om imorgon,
liknar ingenting idag,
så det jag ger
det ger jag till dig.
Och det jag vill,
det vill jag med dig.

Vi går tillsammans,
som det faller oss in.
Den sången har en fin melodi.
Till den vill jag gunga,gunga i.

värmen som jag känner,
får jag från dig.
Ja,värmen som jag känner,
får jag från dig.

Som att gunga sin själ i en hammock,
i en trädgård där grönskan är du.
Gunga sin själ i en hammock
och du är skratten,som glittrar ännu.

Som att gunga sin själ i en hammock
i ett solsken,där solen är du.
Gunga sin själ i en hammock
och du är vinden som svalkar mig nu.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards