Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

Jag fick stanna!

Av Jag, mitt i livet - 24 maj 2008 11:33

Yiipppi!

Han har allt sneglat på mig sedan igår em. Liksom för att se sig van vid att det är så här jag ser ut nu för tiden...

Han kom och satte sig i bilen, inne i Kstad...Jag satt bak ihop med D och jag sträckte fram handen för att liksom presentera mig...

-Hej, det är jag som är Yvonne.

(Så inte han skulle tro att det var M som var frun, hon satt ju i framsätet.)

Jaha, vad tycker du? svarade han....

Men det var ju jag som skulle fråga det!!??

Aha han menar vad jag tycker om glasögonen, fatta jag då...

-Jo då de var ju jag som var med och valde lite åt dig svarade jag.

Jag tänkte : skickar han inte ut mig ur bilen när jag svarar så, då går det allt bra detta..

-Skämt åsido, sa jag, det blev snyggt!

Men du vet ju att det är insidan som räknas ,sa jag...?? Allvarligt.

Då fick han en sån där nöjd min...å så tänkte han...det såg jag...*Då kunde jag ju ha behållt de gamla*

Han sa inget om att jag skulle packa eller så....Han behöll den gamla frun, inte de gamla glasögonen.

Jag får stanna!!

 
 
Ruth

Ruth

24 maj 2008 12:13

Unga fruar blir aldrig gamla vet du väll, i betraktarens ögon är insidan vacker och utsidan är bara ett skal som håller ihop allt det vackra den döljer, så är det nog tror jag :-)
Ha en fin och solig dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 maj 2008 12:36

Hej Yvonne. Men det var ju en evig tur att du fick stanna då:Fast han hade nya glasögon och allt. Ett gott betyg till dig då,,fnissar, Du kanske också skall byta glasögon och se om han ska stanna om du har brillor alltså)En skön helg till dig

http://filifjonkan-se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

24 maj 2008 13:25

Du får glede deg over at du får bli:)

Eva hadde en så fin kommentar til deg her, og jeg sier meg enig med henne.
Klem fra Norge til deg.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
eva

eva

24 maj 2008 15:18

Det är bara till att gratulera dig som fick stanna kvar, trots att gubben såg dig med nya ögon. Min mamma har upptäckt en och annan ny rynka på sig själv nu när hon har opererat sig för starr, på bägge ögonen. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

24 maj 2008 20:15

Skönt att du fick stanna! :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

24 maj 2008 22:19

Hiskelens tur du hade...packa är verkligen döööötråkigt :o))

Ha en fortsatt skön helg!
Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

26 maj 2008 12:22

å va romantiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards