Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Alla är i farten...

Av Jag, mitt i livet - 31 maj 2008 12:00

....M är hos hästarna i hagen. De glänser som ögonstenar båda två efter god omvårdnad nu. Sen är hon bara där och gosar med dom: tänk om man hade haft häst som tonåring!

A hjälper Pappa med att rensa i uthuset. Det finns alltid en mass skräp, och så blir det lite bättre plats för varje gång...tycker man i början i a f 

;0)

D går omkring med sin kamera och tar foto. Å tar ett glas saft, en glass, en frukt, lite mer saft, lite vatten.....det är behövligt, för han är liksom mest i farten fast på småbarnsvis.

Själv har jag nyss öppnat husvagnen för att orka vara där innne och dammsuga den. Idag ska det bli av, orkade inte för ryggen igår.

Men något så hett som värmen som slår emot en i från en stängd husvagn. Jisses.


Ute på 61:an åker det förbi en massa allt ifrån snygga till stygga gammla bilar, på väg in till sta´n. Det är väl crousing på stan senare idag.

Många lägger ner massa tid på att hålla sina fyrhjuliga ögonstenar i fint skick. En del är superfina!

Själv åker jag Volvo, det får duga, utan AC i sommarvärmen....PHU!

Ut och dammsuga nu.Jag längtar inte men vet att jag är nöjd när det är gjort...

 
 
Ruth

Ruth

31 maj 2008 16:47

Städa husvagnen i denna värmen känns inte bra för kropp & själ, skulle nog väntat till solen går ner för kvällen. Bil utan AC finns det i dag ? :0, så olidligt i denna värmen.
Hoppas du får en sval och skön kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

31 maj 2008 18:01

AC:n i våran bil är trasig... olidligt! Men det kostar olidligt mycket pengar att fixa den också!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
eva

eva

31 maj 2008 19:47

Billig ac = veva ner rutorna på bägge sidorna ;-) Ha en bra kväll och njut av kvällsssolen. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

1 juni 2008 08:36

Godmorgon på sig. Jaha de var en ordentlig redogörelse för vad din familj pysslar med! Alla har något för sig Tråkigt att din rygg bråkar men dammsuga är ju en nödvändighet. Du får skaffa dig en Roondo självgående till din husvagn bara öppna dörren in med Roondo och gå dit en halvtimme senare så har den gjort jobbet,Hoppas din söndag blir skön varm och solig

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

skånetösen

1 juni 2008 11:04

här var det också nystädat på din blogg, trodde jag kommit fel först, fint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards