Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Min Mor

Av Jag, mitt i livet - 22 maj 2008 09:15

 Min Mor skulle ha fyllt år just idag!

Denna text tillägnar jag henne.

Violer till mor
(En liten blåevis)

T: Roland
M: Herman Hermani

Sakta gå de två i solen,
smekta utav vårens vind.
Flickan drar sin mor i kjolen,
modern, hon är blind.
Men hon följer tyst den lilla,
som berättar allt hon ser,
Så med ens står flickan stilla,
ropar glad och ler:

"Lilla mor violerna växa redan här,
och de är så vackra där de står.
med sin blåa färg som från himlen lånad är."
Lilla mor hon ler när hon förstår att vi fått vår.
"Mor, om du vill vänta,
här en stund på mej,
skall jag gå och hämta,
en bukett till dej.
Lilla mor nu varsamt tar blommorna hon får,
kysser sedan ömt sin flicka, som gav bud om vår.

Mitt i solens varma skimmer,
med en glädjetår på kind,
modern nu förnimmer,
trots att hon är blind.
Stilla står hon där och tänker,
på allt vackert som vi får
som på nytt oss livet skänker,
varje solig vår

"Lilla mor violerna...........

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 maj 2008 10:21

Godförmiddag på dig. Ja den texten är så vacker så man får tårar i ögonvrån har alltid tyckt om den,Man saknar verkligen när ens egen mor har gått ur tiden. Men hopppas din dag blir så bra den kan .Kram

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

skånetösen

22 maj 2008 10:48

usch ja börjar jämt gråta när ja hör den där, fy så sorgligt!
kram på dig!

 
Milla

Milla

22 maj 2008 12:53

Tack för tipset. Ska kika på den då :)

http://cutie.bloggagratis.se

 
lejonet

lejonet

22 maj 2008 21:27

Hejsan Myrten, Trisse, Buffis och Chips! Tack för era tassavtryck. Skulle vara kul om ni också skriv något inlägg någon gång. Gör som jag, låna mattes blogg när hon sover :-) Det där med att vara utomhus är inget för mig. Ibland försöker matte tvinga ut mig på det hon kallar balkongen, men fy vad otäckt det är!! Jag föredrar att titta på fåglarna genom fönstret. Mjau på er allihopa.

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

22 maj 2008 21:45

Du har helt rätt...Walk the line...
Hoppas du haft en bra dag...kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Alle

Alle

22 maj 2008 21:47

Klart vi ska äta rabarber...ta du med socker och kanel...det vore jätte trevligt! Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

22 maj 2008 22:39

Den sången är så fin

http://Prilyckans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards