Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Dagen började

Av Jag, mitt i livet - 22 maj 2008 08:51

..med att få iväg 3 barn till bussen.

Jag fick utfodra hästarna. Nu står de där o mumsar.

De har redan lärt sig att de får gå till gröna hagen när M kommit hem.


Ligger inne med en himla huvudvärk. Tänker få den dos med nygjort kaffe som jag tror ska lindra värken.

Sen ska jag tappa badkaret fullt med vatten och härligt skum. Kanske detta kommande bad hjälper både mot huvudvärken och den fortfarande ömma ryggen... Men ryggen känns att den är på bättringsvägen i a f. :)

Läste innehållet på medicinen och den innehåller ju Morfin. Inte underligt att jag kännt mig "ovanlig" dessa dagarna.

Man får äta dom max en vecka....


Väderleksrappot: +8 grader. Mestadels mulet, men dock inte helgrått.

Härlig doft från syrenhäcken.

För övrigt:

Altaner på väg att göras ren inför sommarsäsongen; Golven ska ska tvättas med trallrent, torka, sen oljas in. Möblerna får en rejäl tvätt. Allt målat torkas rent från gammalt fult, efter fåglar, katter osv.

Blommor inhandlas på den närliggande Kalenius- butiken.

Allt detta brukar sammanfalla med den helg det är Mors dag.

Har vi vädret på vår sida sitter vi nog ute med första måltiden på altan , på söndagen denna helg.

K ska snickra en låda att förvara alla stoldynor i på altan. De är ju hutlöst dyra och jag vill ha en i trä, inte i plast...

Är trött på att bära dom ut/ in varje dag.


Nu tappar jag upp vatten....och har i skum, ja kanske har i en doftkula också...!

                                         *******************

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

22 maj 2008 12:17

Ikke godt med den hodepinen" Jeg har TE som en slik mirakelkur som du har kaffe i slike stunder.
Et deilig bad pleier jeg å ta på slike dager også.
Håper du føler deg bedre snart:)
Regnet siler ned her, 13 grader...men HAR sett litt sol i dag tidlig.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

22 maj 2008 21:47

Hoppas det är bättre med huvudvärken! Nu vet jag inte vad du har för slags huvudvärk, men när jag får ont tar jag 2 Alvedon och 1 Voltaren, det hjälper ganska bra.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 maj 2008 23:42

Huvudvärk är pest och migrän är ännu värre. Men ett bad borde hjälpa. Huvudvärken brukar minska om man kopplar av. Prova med att spola kallt vatten på handlederna och sen en iskall handuk runt huvudet. Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards