Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Två telefonsamtal.

Av Jag, mitt i livet - 21 maj 2008 09:05

Det blev det igår. Ett uppringt av mig. Till kommunens herre för bygglovsbeslut.

Vi har tänkt länge att riva jordkällaren. Undrade då om vi har lov att riva utan rivlov, den finns ju med på kartan över vår tomt. Japp det gick bra att riva den.

Sen ska vi söka bygglov för ett nytt dubbelgarage....Gubben vill ha det, vad får jag då då, kanske nya köksluckor...??!!

Ska dra ut papper för att söka bygglov på garage nr 2, då vi redan har ett på gården redan...Nu hoppas jag ni verkligen tycker att jag får nya köksluckor!

Att få bygglov till detta , garaget alltså, lär inte vara nå problem då vi bor på landet utanför stadsplanen...

*OBS Köksluckor behöves det inget bygglov till alls! OBS*

Det gamla garaget gör vi nog om till 2 boxar till hästarna. Förrådet bakom får bli tösens sadelkammare.


Att ta bort jordkälaren var inte populärt hos D.

Många av hans blommor växer på den.

Men han är lovad att få plantera nya så det skulle nog gå bra då, efter lite funderande...

Jordkällaren står även olägligt till i vår in/ utfart till gården.

70km/tim står det på skylten strax utanför vårt garage.(Bilden blev mörk, hoppas ni ser skylten till höger om vägen här...)

 Har allt ifråga satt denna höga hastighet just förbi vår infart, men fått till svar att det är upp till trafikanterna att hålla den låga hastighet som situationen kräver....

Tror ni dom gör det??

För att skrämmas lite har det blivit en boll rullad ut i vägen just framför en bil som jag sett kör på tok över 70! Då blir det en tvärbroms, utan olyckstillbud......    Tur för schauffören det!

Ska gå ut och fota detta  nu ska ni få se hur det ser ut...

..men jag knallar ju lite sakta ännu, för ryggen spökar med mig ...


Samtal nr 2. Det var från butiken där A  & K har beställt sina glasögon...

..har tills fredag på mig att packa då...

Ni som läst mitt inlägg tillbaka om glasögoninköp vet hur jag kommit fram till detta att det är dags att packa...;0)

 
 
eva

eva

21 maj 2008 14:18

Chauffören som såg bollen komma rullandes har nog lärt sig ramsa som jag gjorde när jag tog körkort. Den lyder: efter boll kommer barn. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards