Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Det här är en del av mig det.

Av Jag, mitt i livet - 17 maj 2008 21:13

Har lagt ut några gamla sång/vistexter i inläggen före detta.

Det finns så många man kan gå och gnola på om dagarna.

Jag älskar att sjunga!

Har googlat en del då i dag och sparat en massa texter som jag inte vill lägga ut alla just på en o samma dag...Men det kan bli någon innimellanåt, det kan jag lova.

Povel Ramel har gjort mycket bra också...

Cornelies Wresvik

Lill-Babs

Siw Malmqvist

o många fler.

Vad gillar ni för musik / Sångare?



Måste bara dela med mig av en som ni säkert hört på reklamen på tv nu i dagarna...    Vilken rytm!

Here I come

 
 
Ingen bild

Lena

18 maj 2008 01:20

Är nog allätare när det gäller musik, kan nog lyssna på det mesta beroende på tillfälle o dagsform.... Det är nog nästan lättare att räkna upp det jag inte gillar... typ tekno, urk...

Sjöng i en ungdomskör när jag gick på högstadiet, o kunde riktigt gå igång på negro spirituels, om man får säga så nu för tiden. Körslaget på tv, följde jag med stort intresse, o tycker att rätt team vann. Skulle blivit hemskt besviken om dom inte vunnit! Gamla visor kan va väldigt vackra att lyssna på. Jazz till viss del, inte allt, brukade min 17-åring o jag digga på söndagkvällar till bilradion för ett tag sen, när jag hämtade hem honom från Karlstad-tåget. Jag blev jätteförvånad att han åxå tyckte om det...

Men annars är jag väldigt förtjust i rock, dock inte enbart instrumenttala solon... helst ska det va lite sång med rytm o känsla.

Kommer just på en kille från USA, som sjöng a capella, Billy Joel, så nackhåren reste sig första gången jag hörde det. Tror det var i början på 80-talet. Kommer inte ihåg titeln bara... men melodin finns kvar i huvvet... ;) Spelade in tv-showen på videon, o min dåvarande sambo spelade över det strax efteråt... då var sambon till försäljning o väldigt billig... hrm...

Dansmusik är jag inte så begaistrad i, men det går an om det är en glad melodi.

 
Ingen bild

lena

18 maj 2008 02:02

Fann en senare bild på honom, hur Billy Joel förmodligen ser ut idag... det var nog några år sen jag såg honom... ;)

Hittade en annan inspelning med samma låt. Varsågoda: http://myplay.com/videos/billy-joel/the-longest-time

Annars är väl dessa åxå ganska go´:http://myplay.com/videos/billy-joel/back-in-the-ussr
http://myplay.com/videos/billy-joel/my-life

Finns andra på samma ställe, med lite olika stilar.

 
UnderCover

UnderCover

18 maj 2008 17:56

Är i princip allätare. Beror alldeles på humör, tillfälle och varför det spelas musik.
Eva Dahlgren kan aldrig vara fel och det kan inte Gessle heller.
Just nu är det Melissa Etheridge som dånar i bilen när jag är på väg nå'nstans.

Det enda jag absolut tvärvägrar att lyssna på är när Carola tillåts ge ton *ryser*

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards