Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Fredag...

Av Jag, mitt i livet - 16 maj 2008 10:01

....det är en dag när jag tänker att jag får allting gjort som jag har planerat.

Sällan blir det så.

Timmarna går åt till det vanliga med tvätt disk och lite plock här och där. Så kommer kl att snart vara 14.00 och då ska barna hämtas vid skolan.

A åker oftast moped så hon fixar det själv. D har börjat åka buss in till skolan, men vill bli hämtad på em.

M hakar på då för hennes buss går senare hem än det jag hämtar D.


M ska förresten på konfa-hajk hela helgen.

 Jag och A har hand om hästarna.

Vi ska allt testa inlinesen också, men då ska det ju inte regna, som det gör nu.

Gott för allt som växer förresten, med regn alltså.

I Charlottenberg har de det som årligen återkommer denna helg, Charlotta.

En tillställning där det koras en tjej, till just årets Charlotta då. Hon röstas fram bland de kandidater som presenterats i AN flera veckors tid .

I Arvika har de då lagt in en "Barnens dag " inne i stan.

Imorgon skulle Byggare Bob komma!

Gissa vart vi åker!?


Det går lite dåligt för en del klädaffärer inne i Arvika nu för tiden...

Troligen för att det stora köpcentret i Ch-berg drar alla kunder dit.

En regnig dag, du vill shoppa runt lite, ja vart åker folk då...

Under tak, där du kan nå det mesta du behöver för att kunna göra en heldag.

Tror det ploppar upp sånna center lite varstans nu för tiden.

Synd om de som går i stöpet som stannat kvar i stan!


Den 31 Maj blir det åter en dag med tillställning inne i stan.

Då är det Jössefröjda.

Samma röstande där, för att kora en Jössefröjdadrottning.


Piiip......piiip....Det är tvättmaskinen som kallar på mig!

Med spänst  fart  i benen hoppar jag ner för trappan för att hänga den.....Tvätten alltså, inte maskinen...;0)


 
 
Filifjonkan hälsar på

Filifjonkan hälsar på

16 maj 2008 11:36

Hej på dig ja du dagarna bara forsar iväg just som du sa vips är kl 14 eller ändå värre 15 och inget av det man tänkt har man hunnit för ofta ringer telefonen och man blir fast i entimmespladder med någon man inte pratar med på länge.Ser att ni har mycket roligt att kika på och konfaläger med ja de växer de små med...ha en bra dag då.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Yvonne

16 maj 2008 11:51

Tack Filli för ditt besök!
Ja helgen lär gå åt den också....det här med fredag är ju bara början det.Nu är det duschat och tvätt nr 2 är i maskin....det rullar vidare, för oss alla.

 
eva

eva

16 maj 2008 13:13

Hejsan! Tack för tipset att det var jobbigt att läsa min blogg pga färgerna. Har nu ändrat, säg gärna till om det inte är läsbart. Ja, dessa köpcentrum växer då upp lite varstans utanför stadskärnorna. Det är synd, för då dör citykärnan ut. Ha en bra eftermiddag och hoppas du hunnit med allt du tänkt. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Charlotte säger hej

Charlotte säger hej

16 maj 2008 13:22

Ja, tiden går alltför fort. Jag håller på att hänga om tavlorna vi har. Det går sakta men säkert framåt. Visst är det dumt med alla dessa köpcentrum under tak, jag har låt mig se inom körbart avstånd (ca 10-30 min) 4-5 stycken + ett där jag bor! Är det klokt? Jag saknar den tid då det var lite variation i butiksutbudet, nu är ju alla butiker lika.

http://charlottas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards