Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Den älskade nallen.

Av Jag, mitt i livet - 20 maj 2008 09:12

Här är A när hon är ca 1½ - 2 år.

Med sig har hon sin trogna följeslagare Gul. Han hette så. Hon hade en likadan fast med rosa partier i "pälsen". Han hette....Rosa. Så enkelt för barn att sätta namn.

Båda var bästa vänner med A men mest hade hon med sig Gul. Jag hade M som liten då, och när jag vaggade M vaggade A lika med sin nalle. När jag matade M satt A bredvid och gjorde lika med nallen.

Det har blivit lite mindre färg på båda nallarna under årens lopp. De har blivit både tvättade i 60* och torktumlade ett x antal gånger.

Nål och tråd har jag fått använda under noggrann inspektion av A, för att sy ihop deras rygg eller vid örat eller under en arm...

A hade alltid båda med sig när hon skulle sova. Det gällde att ha dom torra efter tvätt då när det var läggdags.

Gul blev killad bakom sitt öra eller under armen, medan Rosa satt i ett fast grepp under A:s ena arm....så somnade hon sött med tryggheten en kär vän kan ge.

Hon har fortfarande kvar både Gul & Rosa. De sitter på hennes säng....fortfarande....

Hon är 16 nu.


Scannade in fotot. Fann rätt album direkt när jag skulle leta upp kortet.

Kärt minne detta!

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

20 maj 2008 09:41

Så skjønne de var her:)
Kommentaren din inne hos meg fikk meg til å ta bilde av MIN nalle. Skal legge inn den på bloggen nå.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

20 maj 2008 09:59

En härlig bild av dotera med en av sina bästizzar. Var nog ganska trångt i sängen med dessa stora följeslagare nattetid, men "finns det hjärterum så finns det stjärterum".

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan ler

Filifjonkan ler

20 maj 2008 10:00

God tisdag på dig. ja barn och sina nallar det är ju lustigt alla barn har en älsklingsnalle eller 2 just så som du beskriver Varför ger vi dem alltid nallar? kan du begripa det? En kanin eller nåt annat näe men en nalle,,skrattar vi lär in det redan från början för man gillar fortfarande som vuxen dessa gulliga nallar Filifjonkan äskar Tatty nallen tx.Ha en skön tisdag

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Yvonne

20 maj 2008 10:03

Ruth Ja de var stora för A men hon kånkade o bar runt på dom, alltid!

Filifjonkan Men M hade ju en groda!
Ska finna foto på det också ska ni få se den med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards