Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Skulle vilja allt.

Av Jag, mitt i livet - 20 maj 2008 08:26

Vilken lust jag har fått att göra precis allt, nu när jag inte orkar. Stoppa i tvättmaskinen orkar jag om jag sätter mig ner med tvättkorgen framför mig, för att sen stoppa i maskin. Hänga tvätt går också bra.

Men jag skulle vilja putsa fönster, dammsuga, köra bil, m m.

Men det smärtar i ryggen när jag ska sätta mig ner på toan, bara en så sak. Man håller ju liksom i sig lite då för att inte ramla neri toan, och då spänner man sig o då kommer smärtan.

 Jag orkar böja knogarna på högra handen idag i a f!

Men kaffe har jag inte blivit ibet att fixa mig. ;0)

Förresten ska jag köpe en ny kaffebryggare. Den vi har nu är en sån liten, tagen ur husvagnen, efter att den andra har tappat orken....det var en sånn som häller det färdiga kaffet direkt ner i något som skule likna en termos. :(  .....inge kul o få halvljummet kaffe redan efter ett tag, för så blev det med  denna bryggaren. Å denna lilla då, den räcker ju till bara mig den....

(Gisses vad det började ösregna på ett ögonblick här just i skrivandet!)


D har just åkt med bussen till skolan. Han är så duktig!

Tar detta med en stor stolthet över att klara det själv.

Tror han hellre åker med buss nr 2 istället för med nr 1 där de två ständigt bråkande storasyrrorna åker.

Till höstterminen säger jag upp fritidsplatsen på förmiddagarna. Em kan han ha kvar så länge han önskar, pappa hämtar efter jobbet då.


Nu ska jag nerför trappan o hämta mera kaffe.



 
 
eva

eva

20 maj 2008 13:29

Konstigt nog så kommer lusten att verkligen storstäda överallt vid de tillfällen man inte kan företa sig dett. Hoppas värken ger med sig snart. Hoppas du får en fin dag trots värk. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards