Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Sorg och glädje

Av Jag, mitt i livet - 26 september 2008 08:52

Heej!

 var det länge sedan ...igen.

Men jag lever och allt är väl.

Jobbar om dagarna och sedan tar familjelivet över.

Bl annat har vi ett stort sorgligt beslut att ta. Ena hästen på 24 år ska nog få sluta sina dagar.

De som hade honom kommer idag och ska kolla om de vill ha honom tillbaka. Men det är ju bara att ta på sig sorgebördan tycker jag. Den som äger honom sist får ju ta största sorgen.

Får se hur det blir.



**************


Vil allt bjuda er på en pigg låt som ofta spelas i radion nu för ti´n.

Den är så himla bra....!!

Ger er texten också så ni kan tralla med...

 
 
emma

emma

26 september 2008 09:02

Men är hästen sjuk? =::( Usch! För han ska väl inte avlivas om han mår bram bara pga ålder menar jag..

http://petersson84.blogg.se

 
Ingen bild

Y... igen

26 september 2008 09:06

Nej Emma , inte ska han bort p g a ålder. Hans kropp orkar inte riktigt tillgodose sig maten och han magrar altteftersom.
Han är inte ridbar mer än bara små turer i lätt takt.

 
Ruth

Ruth

26 september 2008 10:34

Trist när inte kroppen orkar mera, då är det värdigt med ett slut, allt liv tar en gång slut, men det är jobbigt när det sker.
Din filmsnutt orkar inte ladda upp, blir bara en vit ruta trotts flera försök.
Ha en fin höstdag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
eva

eva

26 september 2008 20:27

Ja, inte är det ett lätt beslut att ta huruvida man ska avliva ett djur eller inte. Livskvalitet får väl vara beslutets ledstjärna. Ha en bra helg. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

27 september 2008 16:51

Når smerter kun er givet,er døden skjønnere enn livet sier vi I Norge..det er noe i det,både for 2 og 4 bente. Trist er det alikevell å ta farvel med en kjær venn.
Ha en fin kveld.
KRAM.

http://skriverier.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

28 september 2008 12:40

Man må av kjærlighet til dyret la det få en verdig avslutning på et langt og godt liv. Sorgen er alltid tung...

Sangen er en favoritt hos mine barn, den står alltid på i cd'spilleren i bilen når de har brukt den...

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
 Filifjonkan

Filifjonkan

30 september 2008 12:30

Å så tråkigt men så är det ju med djuren de lever ju oftast kortare än vi människor men svåra beslut är det. Sen så är låten jättebra gillar den med..ha en skön tisdag

http://filifjonkan-se

 
Frump kramar om!

Frump kramar om!

2 oktober 2008 20:44

Åh vad tråkigt. Och vilket jobbigt beslut.
Sänder över en varm cyberkram!

http://frump.bloggagratis.se

 
penzel`ns FAMILJELIV

penzel`ns FAMILJELIV

3 oktober 2008 11:12

kikade in, ska läsa lite. ha det gott.

http://www.penzel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards