Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Mörkare nu.

Av Jag, mitt i livet - 14 september 2008 07:37

 Ja nu är det allt hösten på riktigt.

Igår var det en strålande dag. Solen värmde så himla gott.

Vi satte oss i bilen och for till Karlstad. Först på IKEA och åt köttbullar och potatis.

15 köttbullar o 3 potatisar for jag med. Så hade jag köpt en bit Mandelkaka som jag och A skulle dela på  - hon orkade inte dela. Jag åt uppp hela.

Den kakan satt liksom i halsen, väldigt länge!

(Halsmandelkaka)


Sen till Biltema. Jag tror jag kan varenda liten grej där ute på parkeringen nu, efter att fler gånger suttit och väntat på gubben. Satt och kollade lite folk....

Sen kom det en som skulle visa sin Golf kombi för gubben. Men han ska nog inte köpa den...vi får se.


Å så hem.

Kokade ägg, å så åt vi IGEN!

Smörgåsar med möe gôtt på..... Å kaffe te!

Sen va det kvällen och jag somnade som vanligt.

Men bara slummer...

Hade äldsta tösen på stan i 2 ½ timme.

Allt gick bra. Men jag kräver kontakt = svar på mobilen under tiden hon vistades där.

Som väl är händer det inte ofta att hon vill dit.

Kompisen hon gick med har jag allt lite funderingar om. När hon är här är det mycket kommenterande om allt här hemma. Om A:s syster, om maten hon blir bjuden på, om hur det ser ut i huset, om hur A är när de är i skolan m m   m m......Allt är i negativa tongångar.

Funderar på om hon får sitta i ett litet samtal med mig snart...

Tills vidare ska hon inte inanför väggarna.

Har frågat A och hon håller med. Tycker detta känns okamratligt.

När hon är hos kompisen talar hon inte mycket med mamman, men är artig om det pratas, säger hej, tackar för maten, säger "tack för idag" och hej när besöket är slut osv.

 Detta är vad jag har lärt ut. Artighet när du träffar folk.

Sånt ska sitta när de är dryga 16 år, gott på väg att bli vuxna...

Att ungdomar är olika i humöret förstår jag....

Detta har liksom mer med en värdegrund att göra. 


Nu ska jag ta mig frukost, smörgås med möe gôtt pålägg på.

Varsågoá   ni också, kaffe och the blir det alldeles snart klart!

 
 
medresenärskan

medresenärskan

14 september 2008 08:43

Det är alltid oroligt när barnen börjar bli så stora så de skall tänja på gränserna och åka till städer eller större orter. Det tar ett bra tag innan man känner sig lugn.

Det är också viktigt att de har bra kamrater.

En del ungdomar är väldigt artiga och en del inte. Det låter som den du skrev om inte har så mycket hum om att vara artig och säga tack. Kanske är gemenskapen hemma hos er tryggare och hon känner sig i underläge och istället för att vara artig och trevlig kommer avundsjukan fram och yttrar sig på ett konstigt sätt. Det är svårt det där. Hoppas du får grepp om det.

Har du hört något om den där mobilen??
Ha en bra söndag.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
eva

eva

14 september 2008 11:06

Det var då mycket ni hann med igår. Förstår att det krävdes mycket energi :-) Det låter som om A är en riktig trevlig tjej. Med artighet kommer man långt. Ha det så gott. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

15 september 2008 09:19

Det är roligt att hitta på något vad det en är, men stoppa i sig mat så man storknar hahaha, hem och äta mera mat, ja det är ju maten vi lever av hehehe. Din dotters vän har ett knepigt beteende, vad det nu bottnar i hon kanske har ett dårligt självförtroende som uttrycker sig på detta set. På något vis så har hon problem med sig själv.
Grått och mulet i dag, hoppas vi slipper regn.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

15 september 2008 13:56

Det är viktigt med värdegrunderna...

Tycker din lördag var riktigt bra ju! Hoppas söndagen blev lika bra.
Kram

http://frump.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

15 september 2008 14:39

Är man 16år då får man allt lära sig lite hyfs, men man vet inte vad det beror på det fins ungdomar som inte har det så lätt i sina familjer

http://Prilyckans

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 september 2008 15:51

Hej . Men vad i hela vad du äter,,skrattar hinner du med något annat då?Ja lite oroligt när de är ute på stan man tror ju alltid att det skall hända något för man läser ju tidningarna med.Men hoppas hon kom hem välbehållen då.

http://filifjonkan-se

 
stort och smått

stort och smått

15 september 2008 17:57

Hej!
Du har en utmaning i min blogg!

Kram!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Anna-Erika

Anna-Erika

15 september 2008 19:18

Du är utmanad! Kolla min blogg.

http://kattmamma.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

16 september 2008 14:11

Hej! Har skickat en utmaning vidare till dig, titta in på min blogg, bara 4 frågor :o)

Kram Lena

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
penzeln

penzeln

24 september 2008 20:10

Nja, den där polaren är väl ingen polare. Du kanske nte ska lägga ner så mkt energi på den kompisen. Mer på din dotter som kanske behöver en lektion i vad man ska acceptera från en "som ska kallas vän", annars är det ingen vän. Vänner ska visa respekt och hänsyn, det gör inte alls denna tjej mot din dotter. Varför vill din dotter umgås med ngn som nervärderar henne? Hon är värd mycket bättre, få din dotter att SE/ LÄRA SIG KÄNNA IGEN en MINUS-människa(energi-sugare)

http://www.penzel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards