Alla inlägg den 22 december 2008

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss.

Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt.

Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert .

Satte upp granen igår. Det är allt himla mysigt!

Det blir en tur in till stan frampå dagen, det sista ska inhandlas.

Å så fixa vidare med dammsugare och trasa.Alla de andra sover gott ännu och jag tänker låta dom göra det.

Alla är värda extra sovmorgon när det är ledigt.

Det jag önskar mig mest av allt, det är SNÖ!

Jo nu går det ann att önska....

Sen när man sitter där i Mars och väntar på våren, då ligger snön där med sina drivor, innan solen tar krafttag och smälter ner...

Ja jag får nog snö så det räcker, med det ska vara till Julen!

Kom nu snö!

**************************

Klappar ligger det under granen. Det är lika spännande varje Jul, även när man är vuxen .


Nu ska ja gå ner och fixa med frukosten och göra i ordning kaffet!

Ha det gott alla!

Ovido - Quiz & Flashcards