Alla inlägg den 6 december 2008

Av Jag, mitt i livet - 6 december 2008 07:52

Nu har jag gått till tidningen på orten med tösens mobbning.

De kan ju helt klart inte lösa situationen på skolan,  med att hon tråkas flera gånger i veckan.

Har försökt att få till det så det ska tas in medlare till skolan, för att en utomstående part, anser jag vid det här laget, kan lösa situationen, då med medling mellan de berörda, alltså mobbarna , och tösen min.

Rektorn har inte gått med på detta.....

Hon anser det inte vara så enkelt att lösa denna situation.

De vill att tösen min går till kurator och psykolog. Vilket hon säger nej till.

Hon anser , liksom de flesta andra folk, att det är mobbarna som bör tas ett tag...alltså att de inriktar sig på att få in i huvudet på dom att det är förbjudet med mobbning, att man gör någon illa med att mobba, det ger men för livet det där!!!

Det kommer att bli fart på dom, kanske...... när rektorn blir uppringd av tidningen. Det vet hon inte om ännu...

**************************************************
*************************************

För övrigt ringde det en kvinnlig polis till mig igår.

Minns ni mobilen jag blev snuvad , blåst, på pengarna för.

Nu väntar rättegång för den som hade lagt ut annonsen om mobilen till salu.

Hör och häpna: det har kommit in runt 100 anmälningar om samma person!!!

Personen ifråga bor inte på den ort som annonsen var utsatt på. Utan i en helt annan ände av landet... Det är heller inte en han , som det stod i annonsen, utan en kvinna.

Om jag får tillbaka det stora beloppet jag har tillbakabetalningsanspråk på, det spörs att se efter rättegången.

Än finns det hopp...



Var rädda om er i vintern som har kommit!

Ovido - Quiz & Flashcards